دستگیری‌ ۳۱ کارچاق‌کن، رشوه‌دهنده و رشوه‌بگیر در دستگاه قضا

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا به‌اتهام ارتشاء،‌ ۱۸ وکیل به‌اتهام اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه و یک کارچاق‎کن حرفه‌ای فعال مقابل یکی از مجموعه‌های قضائی دستگیر شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه شورای‌عالی قضائی که صبح امروز با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطین با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری ارائه داد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر 12 نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به‌اتهام ارتشاء دستگیر شده‌اند، همچنین با 18 نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند، بازداشت شدند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به‌صورت علنی مقابل یکی از مجموعه‌های قضائی فعالیت داشت، دستگیر شد.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به این گزارش با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطین با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدین باید بدانند که وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به‌صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به‌گونه‌ای دیگر نشان داده شود، انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.