رایزنی‌های نتیجه‌بخش بانک مرکزی و وزارت خارجه برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است علیرغم اینکه بخشی از اموال بلوکه شده ایران در حال آزادسازی است، هنوز اموال بلوکه شده بسیاری در برخی از کشورها به واسطه فروش نفت داریم که باید آزاد شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، با اشاره به اینکه در آستانه آزادسازی بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران قرار داریم، گفت: برخی کشورها تا کنون بهانه تحریم‌ها را داشتند اما بعد از آغاز دور جدید مذاکرات، به تدریج در حال آزادسازی اموال بودند که بیشتر به واسطه رایزنی‌های بانک مرکزی و وزارت خارجه بود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: البته هنوز اموال بلوکه شده دیگری در بسیاری از کشورها که به آنها نفت فروخته ایم، داریم که باید برای پرداخت آن پیگیری جدی و مستمر صورت گیرد.

وی درباره علت آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده ایران از سوی آمریکا، عنوان کرد: هرگاه مذاکرات به سمت نتیجه گیری می رسد، آنها بخشی از اموال را آزاد می کنند اما هرگاه از نتیجه گیری فاصله می گیریم، اموال را بلوکه شده نگاه می دارند، البته بخشی از اموال نیز به صورت معاوضه با کالا، تهاتر شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به آزادسازی میلیاردها دلار از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا، خاطرنشان کرد: گاهی آمریکا به خاطر منافع خود پای مذاکره اموال بلوکه شده می آید و بخشی از آن را آزادسازی می کند.