رییس کل دادگستری مازندران: همه احکام قلع و قمع و رفع تصرف باید اجرا شود

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: نسبت به تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری غیر مجاز هیچگونه اغماضی نداریم و بدون هیچ گذشتی همه احکام قلع و قمع و رفع تصرف باید اجرا شود.

خبرگزاری میزان – آیین تکریم از خدمات بهزاد پارسا دادستان پیشین و معارفه مهدی مصطفی پور به عنوان دادستان جدید شهرستان عباس آباد با حضور رییس کل دادگستری استان مازندران و مسئولان قضایی، جمعی از مسئولان اداری، قضات و کارکنان اداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در این جلسه با تاکید بر حفظ حقوق عامه اظهار داشت: بنا بر قانون، حفظ حقوق عامه بر عهده قوه قضاییه و دادستان است و دادستان‌ها در کل استان باید نسبت به تضییع حقوق عامه حساسیت و عملکرد مناسب داشته باشند و در این مسیر قاطع باشند.

وی ادامه داد: دادسرا‌ها و دادستان‌ها درخ ط مقدم مبارزه با مفاسد هستند و ما از تلاش همه قضات، دادیاران و دادستان‌ها در راه مبارزه با مفاسد تشکر و از آنان حمایت صد درصدی میکنیم.

رییس کل دادگستری استان مازندران افزود: دادستان‌ها درمبارزه با مفاسد از ابتدا تا انتهای مسئولیت ایستادگی و مقاومت داشته باشند وتحت تاثیر اغوا‌های شیطانی، نفوذ نفوذ کنندگان قرار نگیرند و از ملامت، ملامت کنندگان نترسند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: اصلاح مفاسد هزینه‌های زیادی دارد همه مسئولان قضایی باید با خود وخدای خود عهد کنند که در اجرای مسئولیت‌ها جز ازخدا ازهیچ کس واهمه‌ای نداشته باشند، چون تقوای الهی عامل بازدارنده از هرگونه انحراف است.

وی با بیان اینکه در کل کشور موج جدید مبارزه با مفاسد با حضور آیت الله رییسی شروع شده است گفت: ما هم در استان مازندران همه تلاش خود را مصروف این موضوع کرده ایم که امید تازه‌ای که در دل مردم نسبت به مبارزه با مفاسد ایجاد شده به نا امیدی تبدیل نشود و دراین راه فصل الخطاب ما قانون است.

وی افزود:رسیدگی عادلانه، منصفانه توام با قاطعیت، سرعت ودقت و دوری از هرگونه تبعیض را شیوه خود قرارداده ایم؛ و در این راه به هیچ عنوان با کسی تعارف نداریم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران همچنین بر پیشگیری از وقوع جرم، حفظ کرامت زندانیان، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی افراد، حفظ منابع طبیعی تاکید کرد.

رییس کل دادگستری مازندران، با اظهار ناخرسندی از وضعیت منابع طبیعی هشدار داد: نسبت به تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری غیر مجاز هیچگونه اغماضی نداریم و بدون هیچ گذشتی همه احکام قلع و قمع و رفع تصرف باید اجرا شود.

شایان ذکراست، دراین آئین از زحمات بهزاد پارسا تقدیر و مهدی مصطفی پور به عنوان دادستان جدید عباس آباد معرفی شد. مصطفی پور پیش ازاین مستشار دادگاه کیفری یک مازندران بود. بهزاد پارسا نیز ازاین پس با سمت مستشار دادگاه تجدید نظر استان مازندران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.