سبزپوشی بازار رمزارزها در روز دوشنبه

تهران- ایرنا- بررسی بازار رمزارزها نشان می‌دهد، همه ۱۰ رمز ارز صدرنشین این بازار امروز روند رو به رشدی را داشته‌اند. بیت‌کوین که اواخر هفته گذشته از مرز ۴۴ هزار دلار عبور کرده بود، امروز به قیمت ۳۹هزار و ۵۱ دلار معامله شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روند معاملاتی رمزارزها در بازار ارزهای دیجیتال سبز است و هر کدام از ‌آن‌ها افزایش چند درصدی قیمت نسبت به روز گذشته را تجربه کرده‌اند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به رمزارز «ترا» است که در بازار امروز حدود هفت درصد افزایش قیمت داشت.

بر اساس رصد بازار رمز ارزها (coinmarketcap.com)در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز، نرخ بیت‌کوین با افزایش ۲ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۹ هزار و ۵۱ دلار در بازار معامله شد. بیت‌کوین که هفته های گذشته به ۳۴ هزار دلار نیز رسیده بود روند صعودی خود را تا ۴۴ هزار دلار پیش برد، اما این صعود پایدار نبود به طوری که امروز دوباره به کانال قیمتی ۳۹ هزار دلار بازگشته است.

افزایش ۴ درصدی نرخ اتریوم

علاوه بر بیت‌کوین، رمز ارز اتریوم نیز با افزایش ۳ درصدی در یک روز، به قیمت ۲ هزار و ۶۳۱ دلار رسید. گفتنی است هر ۲ رمزارز اتریوم و بیت‌کوین نسبت به هفته گذشته خود بین پنج تا هشت درصد با افت قیمت مواجه شده‌اند.

در این بازار، اکنون ۱۷ هزار و ۶۷۲ رمرارز در حال مبادله هستند که نسبت به روز گذشته حدود ۳۰ رمزارز به آن افزوده شده است.

کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر باعث شده (دامیننس/ Dominance تسلط بر بازار) تسلط این رمزارز بر بازار ارزهای دیجیتال به ۴۱.۶ درصد برسد. سهم اتریوم در این بازار نیز امروز به ۱۸.۳ درصد رسید.

روند افزایش قیمت ارزهای دیجیتال باعث شد ارزش این بازار اکنون به یک هزار و ۷۷۹ میلیارد دلار برسد.

بر اساس آخرین آمار، ارزش بازار بیت‌کوین (Bitcoin) امروز به ۷۴۱ میلیارد و ۴۲ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز به ۳۲۶ میلیارد و ۲۵۹ دلار رسیده است.

در بازار امروز، تتر (Tether) یک دلار، یو اس دی کوین (USD Coin) یک دلار، بی. ان. بی (BNB) ۳۸۴ دلار و ۹۰ سنت، سولانا (Solana)  ۹۴ دلار و ۲۹ سنت، کاردانو (Cardano) ۹۶ سنت، ریپل (XRP) ۷۸ سنت، ترا (Terra) ۵۱ دلار و ۶۳ سنت و آوالانچ (AVAX) با قیمت ۸۰ دلار و ۷۲ سنت معامله شد.