سود بانکی این بانک ها افزایش یافت

تا چندی پیش، تنها تعدادی اندکی از بانک‌ها و برای سپرده‌های میلیاردی سود ۲۵ درصدی پرداخت می‌کردند. اما این روزها بانک‌ها به اسم طرح‌های خاص سود سپرده‌های خود را حتی تا محدوده ۲۴ درصد افزایش داده‌اند.

بانک‌ها به صورت غیرقانونی و غیررسمی، سود سپرده‌های خود را حتی تا محدوده ۲۴ درصد افزایش داده‌اند. کدام بانک‌ها سود بیشتر می‌دهند؟
آنچه دیگران میخوانند:

تا چندی پیش، تنها تعدادی اندکی از بانک‌ها و برای سپرده‌های میلیاردی سود ۲۵ درصدی پرداخت می‌کردند. اما این روزها بانک‌ها به اسم طرح‌های خاص سود سپرده‌های خود را حتی تا محدوده ۲۴ درصد افزایش داده‌اند.

بانک مرکزی در آخرین بخشنامه خود به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرده بود که نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. با وجود این، اغلب بانک‌های دولتی و خصوصی سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود را به ۲۴ درصد رسانده‌اند.

اما پرداخت اصل سپرده و سود را بانک مرکزی تضمین نمی‌کند. طبق مصوبات هیات وزیران، سقف ضمانت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان است.

یعنی اگر بانک یا موسسه اعتباری دچار مشکل شد، بانک تنها ۱۰۰ میلیون تومان از مبلغ سپرده را پرداخت می‌کند.

به گفته کارشناسان با توجه به تورم و پرداخت سودهای بیش از ۲۰ درصد توسط بانک‌ها، ممکن است بانک‌ها در آینده دچار بحران مالی شوند.
افزایش سود سپرده‌های بانکی

اپراتور بانک مسکن بمی‌گوید: در طرح‌ جدید بانک حداکثر ۲۴ درصد سود در مدت زمان شش ماه به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنیم.

حداقل سپرده‌گذاری برای دریافت این سود ۱۰۰ میلیون تومان است و سقفی برای آن وجود ندارد.

معاون یکی از شعبه‌های بانک گردشگری توضیح می‌دهد: به متقاضیانی که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری می‌کنند ۲۳ درصد سود پرداخت، به سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی حدود ۲۰ درصد سود سپرده پرداخت می‌شود.

برای سپرده‌های ویژه و میلیاردی بانک شهر سود ۲۲ درصد پرداخت می‌کند. سایر سپرده‌ها سودی حدود ۲۰ درصد دارند.

بانک‌های پارسیان و ملت نیز همچنان سود ۲۰ درصدی به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند.

بانک ملی همچنان مصوبات بانک مرکزی را اجرایی می‌کند و به سپرده‌های بلندمدت خود سود ۱۸ درصد پرداخت می‌کند.

با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان با مدت زمانی دوسال می‌توان از بانک آینده سود سپرده ۲۳ درصدی گرفت. این بانک به باقی سپرده سود ۲۱ درصدی پراخت می‌کند.