سود روزانه 30 میلیون تومانی هر دلال در بازار ارز

یک کارشناس بانکی معتقد است؛ در شرایطی که عرضه ارز با کارت ملی به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود، هر دلال به‌طور متوسط روزانه سهمیه 5 تا 10 نفر را خریداری می‌کند و از محل کارت ملی هر نفر حدود 4 میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورد، یعنی یک دلال به‌طور متوسط روزانه 20 تا 30 میلیون تومان سود دلالی و در واقع رانت به دست می‌آورد.

به گزارش تهران بهشت، یک کارشناس بانکی معتقد است؛ در شرایطی که عرضه ارز با کارت ملی به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود، هر دلال به‌طور متوسط روزانه سهمیه 5 تا 10 نفر را خریداری می‌کند و از محل کارت ملی هر نفر حدود 4 میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورد، یعنی یک دلال به‌طور متوسط روزانه 20 تا 30 میلیون تومان سود دلالی و در واقع رانت به دست می‌آورد.

اما آیا اوراق گواهی ارزی در مدیریت بازار موثر خواهد بود؟

حسین عسگری پور، کارشناس امور بانکی و اقتصادی در پاسخ به این پرسش که حذف دو هزار دلار ارز سهمیه‌ای که صرافی‌ها به هر کد ملی می‌دهند، راهکار ساده‌‌ای برای حذف صف‌های جلوی صرافی‌ها است یا خیر؟ به اقتصاد 24 گفت: در این شرایط که عرضه ارز با کارت ملی به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود، هر دلال به‌طور متوسط روزانه سهمیه 5 تا 10 نفر را خریداری می‌کند و از محل کارت ملی هر نفر حدود 4 میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورد، یعنی یک دلال به‌طور متوسط روزانه 20 تا 30 میلیون تومان سود دلالی و در واقع رانت به دست می‌آورد. وی افزود: متوقف کردن ارز سهمیه‌ای موجب افزایش هیجان در بازار ارزی شده و مجدد به اقتصاد ضربه می‌زند.