سیگنال‌های مهم بورس امروز اول خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی منفی در کانال یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد قرار گرفت باید دید امروز اول خرداد ۱۴۰۰ چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی منفی در کانال یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد قرار گرفت باید دید امروز اول خرداد ۱۴۰۰ چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

_ نادر بذر افشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: خرید طلا و سکه به شدت کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در هفته اول تغییر نداشته باشد.

_ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد و از اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان خبر داد.

_ طبق آخرین نرخ ارز در صرافی بانک ملی قیمت دلار برای فروش به قیمت ۲۲۲۹۹ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۱۸۵۷ تومان تعیین شد.

_ رئیس کل بانک مرکزی: دیروز دیوان عالی کشور لوکزامبورگ، حکم دادگاه استیناف در غیرقانونی بودن توقیف دارایی بانک مرکزی ایران را تأیید کرد و به این ترتیب، مانع قضایی انتقال دارایی بانک مرکزی به کشور مرتفع شد.

_ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صمت تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به حذف امضاهای طلایی اقدام خواهد کرد،گفت: یکی از امضاهای طلایی صدور مجوز برای واحدهای فولادی است که به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا هر کس از حوزه صنایع فولادی درخواست مجوزی داشته باشد سریعا اقدام کنند.

_ اتاق بازرگانی ایران می‌گوید در صورتی که در برخی سیاست‌های اجرایی دولت تغییری به وجود نیاید، امکان افزایش دوباره قیمت کالاهای مورد نیاز مردم وجود دارد.

_  در بازار رمزارزها مارکت‌کپ بازار از ۲/۳ تریلیون دلار به ۱/۸ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده و برخی شایعات حاکی از آن است که بسیاری از نهنگ‌ها بیت‌کوین‌های خود را فروخته و پولش را از بازار خارج کردند.

_ وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بودجه سال ٩٩ را توانستیم بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی تامین کنیم، گفت: به جای اینکه از بانک مرکزی قرض بگیریم اقدام به فروش اوراق کردیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم.

_ وزیر صمت از ابلاغ بسته موانع پیش روی تولید و راهکارهای رفع موانع توسط این وزارتخانه در هفته آینده خبر داد.

_ رئیس‌جمهور با بیان اینکه توافق اصلی انجام شده است،گفت: البته مواردی هم وجود دارد که ما در حال بحث و گفتگو هستیم تا به توافق نهایی برسیم.