شرایط دریافت وام خوداشتغالی | کدام بانک ها وام می دهند+ جزئیات جدید

وام‌ اشتغال در حال حاضر به مشاغل خویش‌فرمایی و کارآفرینی تعلق می‌گیرد. وام خوداشتغالی هم به دو دسته گروه مشاغل خانگی و مشاغل روستایی تقسیم می‎‌شود. براساس این دسته‌بندی برخی از بانک‌ها تسهیلات خوداشتغالی به مشتریان خود می‌دهند.

سقف پرداخت وام خود اشتغالی بانک‌ها در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است. برخی از بانک‌ها البته مبالغ دیگری را هم به مشتریان پیشنهاد می‌کنند. در حال حاضر کدام بانک‌ها وام خود اشتغالی می‌دهند؟

‌وام‌ اشتغال در حال حاضر به مشاغل خویش‌فرمایی و کارآفرینی تعلق می‌گیرد. وام خوداشتغالی هم به دو دسته گروه مشاغل خانگی و مشاغل روستایی تقسیم می‎‌شود. براساس این دسته‌بندی برخی از بانک‌ها تسهیلات خوداشتغالی به مشتریان خود می‌دهند.

بانک ملت: این بانک به کسانی که از طرف بسیج سازندگی معرفی شده باشند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. متقاضیان دریافت این وام، باید معرفی نامه‌ای از بسیج سازندگی به شعبه بانکی مورد نظر ارائه بدهند که در آن نوع تسهیلات مشخص شده باشد.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد یا مرابحه با کارمزد ۱۸ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

بانک سپه: این بانک با سود چهار درصد و با بازپرداخت ۸۴ ماهه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. اقساط ماهانه این وام یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان تمام می‌شود.

بانک مسکن: این بانک به متقاضیان دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون با بازپرداخت ۸۴ ماه و سود چهار درصد تسهیلات ارائه می‌کند. اقساط این تسهیلات هم یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان تمام می‌شود.

بانک ملی: این بانک تا سقف ۱۰۰ میلیون با بازپرداخت ۸۴ ماهه وام می‌دهد. سود این وام چهار درصد است و اقساط آن یک میلیون ۳۶۶ هزار تومان تعیین شده است.

بانک سامان: بانک سامان در طرح ویژه دارندگان دستگاه کارتخوان، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه وام می‌دهد. سود این وام ۲۱ درصد است و اقساط آن هفت میلیون و ۵۳۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

بانک سینا: وام ۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی بانک سینا به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و به خصوص زنان سرپرست خانوار با نرخ کارمزد چهار درصد داده می‌شود. مدت زمان بازپرداخت این وام هفت ساله است. اقساط آن نیز ۶۸۳ هزار تومان برای هر فرد تمام می‌شود.
وام خوداشتغالی| شرایط دریافت

شرایط دریافت وام خوداشتغالی کمی عجیب است. متقاضیان برای دریافت تسهیلات از بانک مورد نظر علاوه بر سپرده‌گذاری باید ضامن رسمی مورد تایید بانک معرفی کنند که سند یک ملک را به بانک ارائه دهد. اما دریافت این وام چه شرایط دیگری را دارد؟

_ متقاضیان این وام باید بی‌کار باشند و از هیچ نهاد دیگری هم وام خوداشتغالی دریافت نکرده باشند.

_ ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نظام ‌وظیفه برای آقایان الزامی است.

_ شرط سنی دریافت این وام ۱۵ تا ۵۰ سال است.