شرایط لازم برای دریافت وام فوری ۵ میلیارد تومانی بانک ملی

بانک ملی به تولیدکنندگان دارای پروانه جواز کسب که در این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند، وام فوری در قالب طرحی با نام «طرح آنی» اعطا می‌کند. مبلغ وام بسته به شغل متقاضی و میزان سپرده وی متفاوت خواهد بود.

به گزارش تهران بهشت، مبلغ این تسهیلات برای فعالان حوزه تولید تا سقف ۵ میلیارد تومان است. همچنین پزشکان، وکلا، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مدیران ارشد شرکت‌های خصوصی و دولتی با استفاده از طرح آنی این بانک امکان دریافت وام تا مبلغ ۲ میلیارد تومان را دارند. دیگر مشاغل هم از طریق این طرح، می‌توانند تا سقف ۱ میلیارد تومان وام دریافت کنند.

متقاضیان برای دریافت وام این طرح نیاز به ضامن معتبر ندارند، اما سپرده آن‌ها به عنوان ضمانت تا پایان تسویه اقساط در نزد بانک مسدود خواهد شد. البته در طی زمان پرداخت اقساط، معادل ۱۷ درصد سود به سپرده وام گیرندگان تعلق می‌گیرد. سود این وام هم ۱۸ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان برای پرداخت اقساط آن نیز ۶۰ ماه است. وام گیرندگان باید هزینه جانبی مربوط به تشکیل پرونده و اعتبارسنجی را به بانک بپردازند.

طبق مقررات بانک، متقاضیان نباید دارای بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. اگر بانک به فردی ۵ میلیارد تومان وام این طرح را به همراه سود معین شده بپردازد و دوره بازپرداخت اقساط هم برای وی همان ۶۰ ماه تعیین شود، مبلغ هر قسط برای او ۱۲۴ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۸۷۹ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ تسهیلات، ۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۳۰ تومان است و مجموع رقم وام و سود آن هم به ۷ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۳۰ تومان می‌رسد.