شفافیت حداکثری با عرضه تولیدات شستا در بورس کالا

تهران – ایرنا – مشاور وزیر صنعت در اتاق اصناف کشور، عرضه سهام شستا در بورس را اتفاقی مثبت برای اقتصاد ملی دانست و گفت: اگر این رویکرد با شفاف سازی و خرید و فروش کالاهای تولیدی به کمک بورس کالا همراه شود، شاهد شفافیت حداکثری در اقتصاد خواهیم بود.

«ابراهیم درستی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عنوان کرد: عرضه سهام شستا و در ادامه سایر شرکت های بزرگ دولتی در بورس، موجب شکوفایی اقتصاد می‌شود.

وی افزود: غیر از سهام شستا باید سایر شرکت های بزرگ نیز واگذار شوند زیرا بسیاری از شرکت های بزرگ دارای ساختمان ها و ادارات زیادی هستند و اگر واگذار شوند ساختارهای آن ها نیز اصلاح شده و شاهد کاهش تصدی گری دولت و واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی خواهیم بود.

نایب رییس اول اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تجربه این سال ها نشان داده است که دولت تاجر خوبی نیست و باید برنامه ریز باشد و زیرساخت ها را فراهم کند، تاکید کرد: واگذاری سهام شرکت های بزرگ دولتی از برنامه های ویژه دولت در سالی که جهش تولید نامگذاری شده، است و باید این اتفاق به شیوه ای درست و دقیق رقم بخورد.

تولیدات شستا هم بورسی شود

وی در ادامه به شفاف سازی و خرید و فروش کالاهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان و تحقق واقعی جهش تولید به کمک بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هر چه شفافیت در اقتصادمان بیشتر باشد، شرکت هایی که سالم کار می کنند پر و بال گرفته و تشویق می شوند، از این رو ورود کالاهای تولیدی شرکت های بزرگ زیر مجموعه شستا و سایر تولیدکنندگان کشور به بورس کالا نیز در رونق و جهش تولید موثر خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت در اتاق اصناف کشور با تاکید بر نقش بورس کالا در شفافیت اقتصادی گفت: ورود محصولات به بورس کالا، از نابرابری ها جلوگیری می‌کند به نحوی که معاملات در شفافیت و رقابت انجام می شود و به طور طبیعی در هر بازاری امکان رقابت عادلانه وجود داشته باشد، زمینه رشد صنایع و تولید مهیا می شود.