صنعت بیمه فاصله زیادی با اهداف برنامه ششم توسعه دارد

رئیس پژوهشگاه بیمه با اشاره متوسط رشد سالانه 8 درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور در یک دهه گذشته گفت: در برنامه ششم توسعه دستیابی به ضریب نفوذ بیمه 7 درصدی هدفگذاری شده که فاصله زیادی با آن داریم.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمید کردبچه امروز در نشست خبری افزایش ضریب نفوذ بیمه اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه از 1.1 درصد در اوایل دهه 90 به 2.38 درصد در سال 97 رسیده که نشان دهنده روند رو به رشد آن است.

کردبچه با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در جهان حدود 6 درصد است، افزود: در برنامه ششم توسعه دستیابی به ضریب نفوذ بیمه هفت درصدی هدفگذاری شده که فاصله زیادی با آن داریم.

رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: با روند رشد فعلی دستیابی به ضریب نفوذ هفت درصدی حدود 15 سال طول خواهد کشید.

وی با اشاره به بیمه های زندگی در کشور کفت: سهم بیمه های زندگی از کل صنعت بیمه، 14.5 درصد است در حالی که میانگین جهانی این نرخ 52 درصد است.

رئیس پژوهشکده بیمه گفت: بیمه های زندگی علاوه بر جنبه پوشش ریسک به عنوان ابزار سرمایه گذاری نیز به شما رفته و شرایط خاص خود را دارند.

وی اظهارداشت: با توجه شرایط اقتصادی کشور، رسیدن به سهم 52 درصدی از مجموع پرتفوی بیمه ای کشور دشوار است.

کردبچه با اشاره به تلاش های انجام شده برای عرضه ابزارهای جدید بیمه ای گفت: گروه هایی در پژوهشکده بیمه برای بررسی این ابزارهای جدید تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه ابزارسازی برای صنعت بیمه در کشور، کند حرکت کرده ایم.

رئیس پژوهشکده بیمه درباره اخذ مالیات از صنعت بیمه نیز گفت: پیگیری های لازم توسط پژوهشکده و مدیران صنعت بیمه درباره لغو مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه در حال انجام است.

کردبچه در ادامه به برگزاری بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه اشاره کرد و گفت: این همایش از 12 آذر ماه در مرکز همایشهای دانشگاه الزهرا آغاز به کار می کند.

وی افزود: در این همایش دو روزه که با محور “افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش ها و راهکارها” مسایل و مشکلات صنعت بیمه بررسی می شود.