طرح بانکداری ۱۰۰ برابر از بودجه ۹۹ مهم تر است

یک اقتصاددان گفت: بودجه سال۹۹ مهم ترین مسئله اقتصادی کشور نیست؛ طرح بانکداری ۱۰۰ برابر از بودجه ۹۹ مهم تر است، اگر روی چالش های اصلی کار نکنیم سال بعد دوباره همین داستان را برای بودجه ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پویا ناظران اقتصاددان عصر امروز در همایش «قفل بودجه/بررسی و تحلیل لایحه بودجه 99» که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: یکی از مشکلات ما، نظام بانکی است که تراز نامه هایش تراز نیست و پانزی شده است. چالش دیگر یارانه ای است که در ارز و انرژی پنهان است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی اشتباه است و ما ایدئولوژی را مقدم کردیم، افزود: روابط زیاد با کشورهای مختلف راه حل است.

ناظران با تاکید بر اینکه مشکل بودجه ی ما عارضه ای از مشکلات اقتصادی است و نه منشاء آن، اظهار داشت:  یارانه مالیاتی منفی است که بیشتر به ثروتمندان میرسد.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه از محل درآمدها که نمی‌توان مشکل بودجه را حل کرد، اضافه کرد: ما سازوکار دموکراتیکی نیاز داریم که پول مردم جایی خرج نشود که اکثریت مردم راضی نیستند.

وی تاکید کرد: بودجه سال۹۹ مهم ترین مسئله اقتصادی کشور نیست؛ طرح بانکداری ۱۰۰ برابر از بودجه ۹۹ مهم تر است، اگر روی چالش های اصلی کار نکنیم سال بعد دوباره همین داستان را برای بودجه ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

ناظران با اشاره به اینکه ۳جراحی اصلی کشور مشکل پانزی بانک ها ، یارانه های پنهان ارز و انرژی و سیاست خارجی نادرست است، گفت: داروهای پیشنهادی برای مشکل کشور عملیات بازار باز، افزایش نرخ های مالیاتی تا۲۵ درصد GDP (البته این داروی بعد از جراحی است) و حل مشکل تعارض منافع سیاستمداران است و بعد از اینها به عنوان فیزیوتراپی میتوان اصلاح نظام آموزش،نظام سلامت، وظیفه عمومی و بازنشستگی است.

انتهای پیام/