ماجرای هک شدن ۱۰ میلیون کارت بانکی/ نشت اطلاعات قبلا اتفاق افتاده است

ماجرای هک شدن ۱۰ میلیون کارت بانکی

رویداد۲۴ به تازگی برخی از هموطنان ایمیل‌هایی را با آدرس‌های مشابه نام بانک‌ها دریافت کردند که به لینکی حاوی یک فایل تقریبا ۵۰۰ مگابایتی می‌رسند.

داخل این فایل اطلاعات کارت تعداد زیادی از صاحبان حساب‌های بانکی قرار گرفته است و در این ایمیل ادعا شده که اطلاعات ۱۰ میلیون کارت بانکی در این دیتابیس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: شگردهای جدید کلاهبرداری از کارت‌های بانکی

پس از پیگیری‌ها از پلیس فتا و بررسی موضوع مشخص شد که اطلاعات حساب‌های بانکی صحیح هستند، همچنین تاریخ بسیاری از این کارت‌ها منقضی شده و این موضوع حکایت از آن دارد که نشت اطلاعات حساب‌‎های بانکی هموطنان از مدت‌ها پیش اتفاق افتاده و تعدادی از سودجویان اقدام به سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی و هک آن‌ها کردند.

اطلاعات موجودی که به سرقت رفته است، شامل رمز اول و دوم کارت‌های بانکی نمی‌شود و صاحبان حساب‌ها بابت به خطر افتادن حساب بانکی و سرمایه‌شان نگران نشوند.

از طرفی تا به این لحظه مدیران بانک‌های عاملی که این اتفاق برای حساب‌های موجود در بانک‌هایشان رخ داده است، توضیحی در این زمینه ندادند و سکوت کردند.

با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که پلیس فتا به موضوع ورود کرده و در حال بررسی کم و کیف آن است و تا حصول نتیجه، مراتب را به سمع و نظر هموطنان اطلاع خواهد داد.

به گزارش رویداد۲۴ هیچ بانکی درباره این خبر تا کنون اطلاع رسانی نکرده و برای آرامش شهروندان هیچ ارگانی توضیحی نداده است. این موضوع از سوی رسانه‌ها پیگیری شده و بعد از این پیگیری، پلیس فتا توضیحی مختصر داده است.