مطالبات ریالی از بانک‌ها نداریم

صندوق توسعه ملی اعلام کرد: برنامه ریزی، مدیریت و پیگیری مستمر صندوق و تعامل بسیار مناسب بانک‌های عامل در ایفای تعهدات ریالی خود باعث شده که این صندوق در وصول مطالبات خود موفق عمل کند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا از صندوق توسعه ملی، این صندوق در راستای اجرای وظایف قانونی خود در تأمین مالی طرح‌های متقاضی تسهیلات ریالی، تاکنون نسبت به انعقاد ۸۲۶ فقره قرارداد به مبلغ بیش از ۸۸۰ هزار میلیارد ریال اقدام نموده که این منابع تاکنون منجر به تأمین مالی بیش از ۲۶۳ هزار طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است.

وصول مطالبات ناشی از تخصیص این منابع ریالی از بانک‌های عامل، همواره در دستور کار این صندوق بوده که در حال حاضر هیچ‌گونه مطالبات ریالی از بانک‌ها وجود ندارد.

با توجه به آنکه یکی از اهداف صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل‌های آینده کشور با تبدیل کردن آن به ثروت‌های ماندگار و تأثیرگذار در پیشرفت ایران عزیز است، امید است با بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌ها و سال‌های آینده و استمرار آن؛ بانک‌های عامل و طرف قرارداد با این صندوق در حوزه تعهدات ارزی خود و بازپرداخت به موقع مطالبات ارزی صندوق نیز همانند ایفای تعهدات در حوزه منابع ریالی، به تعهدات ارزی عمل کرده تا این صندوق بتواند در جهت تأمین نیاز ارزی کشور موفق تر عمل کند.

انتهای پیام/