معاون دادستان کشور: بانک‌ها در قرآیندهای مرتبط با تولید شفاف سازی کنند

سمنان- ایرنا- معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: بانک‌ها باید در فرآیندهای مرتبط با تولید شفاف‌سازی کنند تا یکی از موارد مانع‌زدایی از جریان تولید در شعار سال محقق شود.

به گزارش ایرنا، سعید عمرانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بزرگ سمنان به خبرنگاران افزود: از مسایل مورد نیاز امروز کشور این است که بانک ها در روند مالی خود به ویژه تسهیلاتی که به سرمایه‌گذاران می‌پردازند شفاف سازی کنند.

وی افزود: برخی روندهای بانکی در کشور به شعبده بازی شبیه است، تولیدکننده ای ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده، ۶۰ میلیارد تومان بازپرداخت داشته و از سوی دیگر ۱۰۰ میلیارد تومان هم بدهکار است.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: بانک ها باید این چنین مسایل را روی میز بیاورند، دستگاه قضا در صورت نیاز این کار را انجام می دهد و به شفاف سازی در روند مالی بانک ها ورود می کند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی قصد جنگ با بانک ها را ندارد و همه باید در یک خاکریز مشترک با دشمن در جنگ باشیم.

مسایل بانکی مشکلات اول تولیدکنندگان است

وی بیان کرد: اولویت اول مشکلات تولید در کشور بانک ها هستند و بیشترین مشکلات تولیدکنندگان در بازپرداخت تسهیلات است، به بانک ها توصیه می کنیم تعامل کنند و به ویژه با سرمایه‌گذارانی که به دنبال چرخه اقتصادی هستند همراهی لازم را داشته باشند.

عمرانی با اشاره به اینکه دستگاه قضا تشخیص می دهد چه تسهیلات‌گیرنده ای برای تولید تلاش می کند و چه فردی به دنبال اهداف دیگری است گفت: بانک ها می توانند با کمکی کوچک روند تولید را رونق ببخشند.

دستگاه قضا با کنارگذاشتن دیپلماسی وارد میدان شده است

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: خیلی وقت است قوه قضاییه دیپلماسی را کنار گذاشته و وارد عرصه میدان شده است و به این حضورمان در میدان و در کنار تولیدکنندگان قرار گرفتن‌ افتخار می کنیم.

وی گفت: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید مطمئن باشند که دستگاه قضا در کنار آنهاست و حضور مسوولان قضایی در واحدهای تولیدی منتی بر خود ما و برای ما افتخار است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد و مختلف واحدهای تولیدی در کشور افزود: سرکشی و بازدید مسوولان قضایی از واحدهای تولیدی اطمینان‌بخشی به تولیدگران است.

عمرانی ادامه داد: ممکن است تولیدکننده ای هرگز سر و کارش با دستگاه قضا نباشد، ولی اگر مطمئن به پشتیبانی از سوی این قوه باشد با اطمینان بیشتر به فعالیت تولیدی خود ادامه می دهد.

مانع‌زدایی از تولید با روندهای گذشته محقق نمی شود

وی بیان کرد: بعضی مسوولان همچنان روند سال‌های گذشته خود را در پیش دارند و هنوز مفهوم شعار انقلابی سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» در دل آنها ننشسته است.

وی ورود به مسایل و رفع مشکلات را  یکی از اهداف بازدیدها از واحدهای تولیدی عنوان و اضافه کرد: مانع زدایی که شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده در این سفرها مدنظر قرار دارد تا حمایت از تولید در عمل محقق شود.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به تعامل قوه قضاییه گفت: قانون این اجازه را به دستگاه قضا داده است که به فعل و ترک فعل مسوولان ورود کند، دیگر زمان برای مماشات نداریم، مسوولان یا باید پای کار باشند و یا کنار بروند و مسوولیت به افراد باانگیزه داده شود.

معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: دستگاه قضا در تمام کشور با مسوولانی که ترک فعل کنند بدون چشم پوشی برخورد خواهد کرد ولی دوست نداریم وارد این عرصه شویم و باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه هر مسوولی می داند امضای خوب و بد دارد ، افزود: مسوولان برای تولید از امضای خوب و سازنده خود استفاده کنند تا کار تولیدکنندگان پیش برود.

عمرانی ادامه داد: امروز اقتدار و استقلال کشور در گرو اقتصاد آزاد داخلی بدون نیاز به خارج است.

هرکجا نیاز باشد دستگاه قضا مطالبه‌گر مردم خواهد بود

معاون دادستان کل کشور گفت: هر کجا لازم باشد در هر وزارتخانه ای و سازمانی قوه قضاییه از سوی مردم مطالبه گر خواهد بود و علت حضور مسوولان قضایی نیز خواسته مردم و تظلم‌خواهی تولیدکنندگان است.

عمرانی بیان کرد: مسوولان رعیت تولیدکنندگان هستند، مسوولانی که خود را ارباب می دانند نمی توانند حامی تولید باشند.

وی ادامه داد: همه در نظام اسلامی رعیت مردم هستیم و مسوول با پشت میزنشینی، اربابی کردن، به کسی راه ندادن و پاسخگو نبودن نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

معاون دادستان کل کشور امروز از واحدهای نساجی کویر، مجموعه صنعتی عقاب افشان و خودروسازی فردا در شهرک صنعتی بزرگ سمنان بازدید می کند.