میرکوهی: رأی هیئت داوری درباره واگذاری شرکت کشت‌وصنعت مغان صادر نشده اما نتیجه مشخص است

یک عضو هیئت داوری بررسی ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت: جلسه برای ابطال واگذاری انجام شده و نظرخواهی صورت گرفته است اما هنوز رأی نهایی صادر نشده است.

 

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با بیان مطلب فوق گفت: بعد از صادر شدن رأی افراد موافق ابطال واگذاری ذیل آن را امضا خواهند کرد و بعد از ابطال به قطعیت می‌رسد.

وی افزود: طبق آنجه در جلسه هیئت داوری ابطال واگذاری مطرح شد، اکثریت اعضای هیئت رأی صادره را امضا خواهند کرد و مخالفین ابطال هم نظر خود را اعلام خواهند کرد.

میرکوهی ادامه داد: طبق قانون باید برای پرونده گردش کار تعیین شود، یعنی اینکه رأی انشاء شود، تایپ شود و غلط‌گیری شود و در نهایت از سوی اعضای هیئت داوری امضا شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر رأی ابطال نهایی نشده است چرا رئیس سازمان بازرسی کل کشور آن را اعلام کرده است، گفت: این خبر شاید بر اساس نظر اعلامی از سوی اعضا در هیئت داوری بیان شده است.

میرکوهی ادامه داد: با سابقه بیش از 40 سال قضاوت در دادگستری و نیز تجربه کنونی‌ام به عنوان قاضی دیوان عالی نظرم این است که جراید رأی صادر شده و امضا شده را نشر دهند.

وی تأکید کرد: البته از آنجا که در جلسه نظرخواهی شد، نتیجه رأی مشخص است. طبق نظرهای اعلام شده، اکثریت قریب به کل اعضا نظر بر ابطال واگذاری داشتند.

میرکوهی در پایان اظهار کرد: رأی نهایی قابل اعتراض است و طرف دعوا می‌تواند در دادگاه عمومی و شعبه ویژه که توسط رئیس قوه قضائیه تعیین شده است، نسبت به رأی اعتراض کند. بنابراین امکان ابطال رأی هیئت داوری همچنان وجود دارد.