نظام بانکی حداکثر همراهی را با فعالان گردشگری خواهد کرد

رییس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری که بر اثر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، خواهد کرد.

«عبدالناصر همتی» روز شنبه با انتشار یاداشتی در صفحه اینستاگرام، نوشت: امروز (۱۶ فروردین ۹۸) به همراه معاون اول رییس جمهوری، در جلسه فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شرکت کردم. مسوولان بخش‌های مختلف و نیز رییسان اتحادیه‌های صنفی مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در اوج فعالیت‌هایشان را تشریح کردند.

رییس کل بانک مرکزی افزود: هتل‌ها، مراکز گردشگری، صنایع دستی و دفاتر مسافرتی، اوج فعالیت و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری و تدارکاتشان ایام عید است که به طور کامل متوقف شدند.

وی ادامه داد: در مورد تعویق اقساط تسهیلاتشان و نیز دوره تنفس تسهیلات جدیدی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ اشتغالشان قرار است بگیرند پیشنهاداتی داشتند که قابل توجه بود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: این نکته را تاکید کردم مهمترین لطمه و آسیب این ویروس گرفتن جان بسیاری از هموطنان است که آثار اقتصادی، در مقایسه با آن ضایعات تأسف بار، اهمیت بسیار کمتری دارد.

همتی افزود: البته آثار مالی و اقتصادی آن نیز مهم است ولی با توجه به مشکلات جدی بودجه‌ای دولت به خاطر فشار تحریم‌ها اینکه فکر کنیم همه آسیب‌های وارده قابل جبران باشد، مقدور نیست.

وی اضافه کرد: اما این اطمینان را دادم که نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد. چراکه رونق‌گیری فعالیت این بخش از خدمات، منوط به برگشت شرایط کاملاً عادی از نظر ریشه‌کنی ویروس است.