وام قرض الحسنه 50 میلیونی جدید در کدام بانک و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

معاون یک سازمان دولتی از پرداخت وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی به برخی از افراد تحت پوشش این سازمان خبر داده است. نکته قابل توجه در مورد تسهیلات مذکور این است که این وام فقط به زنان پرداخت می‌شود.

به گزارش کاماپرس، وام های قرض الحسنه در نظام بانکی ایران مورد بی توجهی قرار دارند و فقط دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت به صورت تخصصی اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه می کنند. سقف وام این دو بانک نیز در حالت عادی 300 میلیون ریال معادل 30 میلیون تومان است که در بانک رسالت با نرخ کارمزد 4 درصد و در بانک مهر ایران با کارمزد 2 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم درباره تسهیلات و وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.
طرح هایی که سقف تسهیلات قرض الحسنه را افزایش می دهد

ضمنا طرح هایی در این دو بانک وجود دارد که با لحاظ کردن برخی شرایط از جمله افزایش معدل حساب و زمان سپرده گذاری در بانک مهر ایران و افزایش معدل حساب و عضو شدن در کانون‌های همیاری در بانک رسالت مبلغ سقف وام قرض الحسنه در این دو بانک تا 50 میلیون – در بانک قرض الحسنه مهر ایران – و 60 میلیون تومان – در بانک قرض الحسنه رسالت – قابل افزایش است که متقاضیان می توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت این دو بانک مراجعه کنند.

بر اساس اظهارات معاون سازمان بهزیستی یک مدل وام قرض الحسنه 50 میلیونی هم توسط این سازمان به منظور حمایت از افراد تحت پوشش این سازمان در نظر گرفته شده که فقط مختص زنان و به عبارت دقیق تر مختص اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

توضیحات حبیب‌الله مسعودی فرید که معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور را به عهده دارد در مورد این وام چندان دقیق نیست و این مقام مسئول به ذکر این نکته بسنده کرده است که وام‌های کم‌بهره به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به خانواده‌های زن‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود.
وام 50 میلیونی برای اشتغالزایی

با توجه به این که دو بانک تخصصی قرض الحسنه کشور – بانک مهر ایران و بانک رسالت – بانک عامل سازمان بهزیستی به شمار نمی آیند به نظر نمی رسد وام 50 میلیونی که معاون سازمان بهزیستی از آن خبر داده توسط این دو بانک پرداخت شود.

بانک عامل سازمان بهزیستی بانک رفاه کارگران است و در سایت این بانک نیز به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به الف) شرکت‌های تعاونی بمنظور ایجاد اشتغال و ب) کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی به‌منظور کمک به امر افزایش تولید اشاره شده است که به نظر می رسد وام قرض الحسنه 50 میلیونی بهزیستی حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز جزو شمول همین تسهیلات باشد.

شایان ذکر است مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست خبرداده است که سقف وام مذکور 30 میلیون تومان است. به گفته وی، برای دریافت این وام زنان سرپرست خانوار باید معرفی نامه ای از سوی سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گرفته و با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، از این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.