واکنش رییس سازمان ثبت به ادعای وقف یک یال از کوه دماوند/ امکان وقف کوه‌ها و‌ جنگل‌ها وجود ندارد

خبرگزاری میزان- رییس سازمان ثبت اسناد و‌ املاک کشور با تکذیب وقف یک یال از کوه دماوند، گفت: با فاصله‌ای زیاد از کوه دماوند و در منطقه ملار، قسمتی از مراتعی که روستاییان حق چرای دام داشتند وقف و سند هم به نام اوقاف صادر شده بود.

خبرگزاری میزان – ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب سلامی پیرامون حدنگاری اراضی روستایی، با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ادعای وقف دماوند، اظهار کرد: وقف مقررات خاص خود را دارد که بر اساس آن قراردادی بین سازمان اوقاف و شخص بهره‌بردار منعقد و مطابق آن سند صادر می‌شود.

وی افزود: در مورد کوه‌ها و جنگل‌ها چون قبلا مالکیت شخصی نداشتند و در تملک شخص حقیقی و حقوقی نبوده است، امکان وقف وجود ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و‌املاک کشور با تکذیب وقف یک یال از کوه دماوند، گفت: با فاصله‌ای زیاد از کوه دماوند و در منطقه ملار، قسمتی از مراتعی که روستاییان حق چرای دام داشتند وقف و سند هم به نام اوقاف صادر شده بود.

وی ادامه داد: گروهی به همراه اوقاف و سازمان ثبت اسناد و سازمان جنگل‌ها موضوع را بررسی کردند و بحمدالله در آن قسمت هم مشکلی وجود ندارد.

خداییان با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد در سنددار کردن اراضی کوه دماوند، بیان داشت: مراتع اطراف قله دماوند بسیار وسیع است و همکاران ما که برای نقشه‌برداری از این منطقه اعزام شده بودند، اعلام کردند که در آن مراتع قطعه‌بندی‌هایی صورت گرفته و امکان تصرف این مراتع در آینده توسط افراد سودجو وجود دارد.

وی یادآور شد: از سازمان جنگل‌ها و مراتع خواستیم که کمک کنند و نقشه اراضی ملی را به ما اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر در مورد صدور سند برای قسمت‌هایی که فاقد سند مالکیت به نام سازمان جنگل‌ها هست، اقدام شود.