ورق در بازار رمز ارز برگشت l بیت کوین ۲۰۰ هزار دلاری خواهد شد؟

قرن نو نوشت: قیمت بیت کوین در ابتدای فوریه بهبود قابل توجهی را تجربه کرد و این رمز ارز از ابتدای ماه نزدیک به ۱۰ هزار دلار رشد قیمت داشته است.

بیت کوین، رهبر بازار رمز ارز که از بالاترین رقم خود یعنی ۶۹ هزار دلار به ۳۴ هزار دلار رسید حال روند رشد را در پیش گرفته است و به بالای ۴۳ هزار دلار رسیده است؛ بازگشت بیت کوین همزمان با گزارش جدیدی از شرکت داده‌های بازار ارزهای دیجیتال FSInsight اتفاق افتاد، گزارشی که پیش‌بینی کرده بود بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش اتریوم (ETH) نیز می‌تواند امسال به ۱۲ هزار دلار برسد که تقریباً چهار برابر قیمت فعلی آن است.
اصلاح قیمت ها در بازار رمز ارز

گفتنی است که ارزش بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین رقم ۴ هفته اخیر به بیش از ۴۴۰۰۰ دلار در روز دوشنبه، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر به مرز ۴۳۰۰۰ دلار نزدیک شده است و از طرف دیگر ارزش اتریوم نیز در روز گذشته بیش از ۲ درصد کاهش یافته است، اما در مقایسه با قیمت یک هفته قبل قیمت این ارز بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

ارزش سایر ارزهای دیجیتال پیشرو از جمله سولانا، کاردانو و پولکادات نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۵ تا ۶ درصد سقوط کرده اند و قیمت شیبا و دوج کوین نیز که در ۷ روز گذشته سر به فلک کشید در روز گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته است.

ارزش کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲.۵ درصد کاهش یافته است و به ۱.۹۷ تریلیون دلار رسیده است.

بیت کوین ۲۰۰ هزار دلاری خواهد شد؟

تحلیلگران FSInsight پیش‌بینی کردند که بیت‌کوین می‌تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰ هزار دلار برسد، در حالی که اتریوم ممکن است به قیمت ۱۲۰۰۰ دلار برسد.

تحلیلگران بر این باورند که گره خوردن بازار رمز ارز به سهام شرکت های فناوری خود عاملی برای تقویت قیمت بیت کوین خواهد بود.

سال گذشته، صنعت کریپتو شاهد سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران خطرپذیر در شرکت‌های توکن و بلاک چین بوده است و از طرفی شرکت های بزرگ نیز دارایی های دیجیتال خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند.

برای دستیابی به هدف ۲۰۰ هزار دلاری، بیت کوین باید موج دیگری از سرمایه گذاران را جذب کند، اتفاقی که تحلیلگران تحقق آن را معقولانه می بینند. علاوه بر جذب سرمایه گذاران پر خطر این اتفاق نیاز به بازگشت بازار در نیمه دوم دارد و قیمت ها در حال حاضر به طور قابل توجهی بالاتر از پایین ترین سطح _ ۲۴ ژانویه _ هستند.
ورق در بازار رمز ارز برگشت l بیت کوین ۲۰۰ هزار دلاری خواهد شد؟
سناتور آمریکایی بیت کوین خرید

از طرف دیگر بر اساس گزارش معاملات دوره ای که روز جمعه ارائه شد، سناتور آمریکایی تد کروز تا ۵۰ هزار دلار بیت کوین خریداری کرده است؛ ارزش این ارز دیجیتال در زمان خرید نزدیک به ۳۷ هزار دلار بود و از آن زمان به بیش از ۴۳ هزار دلار رسیده است و بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

این سناتور آمریکایی یکی از طرفداران بیت کوین است؛ او در نوامبر سال گذشته گفته بود:” من مفتخرم که ایالت من، تگزاس، تبدیل به نقطه اجتماع جامعه بلاک چین، استخراج کنندگان بیت کوین، نوآوران و کارآفرینان در دنیای رمزارز شده است.”

تامین برنامه موشکی کره شمالی با رمزارزهای دزدیده شده

گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه نشان می دهد که ارتش سایبری کره شمالی میلیون‌ها دلار از دارایی های صرافی‌های ارز دیجیتال را به سرقت برده‌اند و در این گزارش آمده است که وجوه به دست آمده از این حملات سایبری منبع درآمد مهمی را تشکیل می دهد که این کشور از آن برای تامین مالی برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک خود استفاده می کند.

تا یک هفته دیگر تکلیف رمزارزها در روسیه مشخص می شود

در حال حاضر دو دیدگاه متضاد در داخل دولت روسیه وجود دارد که ممکن است سرنوشت ارزهای دیجیتال را در این کشور تعیین کند؛ بانک مرکزی روسیه ممنوعیت کلی فعالیت‌های مرتبط با رمزارز از جمله صدور، مبادله و استخراج را پیشنهاد می‌کند در حالی که وزارت دارایی برای قانونی شدن تحت قوانین سخت‌گیرانه، بدون به رسمیت شناختن بیت‌کوین به‌عنوان وسیله پرداخت، تلاش می کند.

مقامات تخمین می زنند که روس ها بیش از ۱۶.۵ تریلیون روبل (۲۱۴ میلیارد دلار) ارزهای رمزنگاری شده دارند.