وصول ۱۷.۵ میلیارد تومان مطالبات صندوق رفاه با طرح بخشودگی جرایم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از مراجعه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بدهکار این صندوق خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طلب صندوق رفاه دانشجویان در طرح بخشودگی جرائم وصول شد.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تمدید مهلت طرح بخشودگی بدهکاران این صندوق تا هفتم اسفند، به تمهیدات این صندوق در خصوص وصول معوقات پرداختی دانشجویان و دانش آموختگان به صندوق رفاه اشاره کرد و گفت: بر اساس آسیب شناسی انجام شده از وضعیت مطالبات دانشجویان، دریافتیم که ۴۴۴ میلیارد تومان مطالبات صعب‌الوصول از دانشجویان داشتیم که با برنامه‌ریزی که صورت گرفته و مصوباتی که از طرف هیات امنا دریافت کردیم و همچنین تعامل مؤثر و پرتحرکی که با فارغ‌التحصیلان بدهکار داشتیم، موفق شدیم با وصول ۴۰۴ میلیارد تومان از مبلغ فوق و اضافه کردن آن به چرخه درآمدزایی صندوق رفاه دانشجویان، گام‌های مؤثری در جهت خدمات‌رسانی به دانشجویان داشته باشیم.

وی در ادامه از مراجعه بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ بدهکار برای پرداخت میزان بدهی به صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: از مجموع مبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان مطالبات صندوق رفاه از فارغ‌التحصیلان، ۴۰ میلیارد تومان مطالبات صعب‌الوصول سنواتی بازمانده از ۳۰ سال پیش باقی مانده بود که در فراخوانی که با عنوان طرح بخشودگی بدهکاران اعلام کردیم، ۳۷ هزار و ۵۰۰ بدهکار مراجعه کردند و ۱۷ میلیارد و نیم وصولی داشتیم.

یزدانمهر گفت: در طرح فوق حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ نفر نیز مشمول طرح بخشودگی شدند و جریمه‌های دیر پرداخت این افراد بخشیده شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین خاطر نشان کرد: طرح بخشودگی بدهکاران این صندوق که از ۱۴ بهمن ماه جاری آغاز شده بود، تا هفتم اسفند ماه تمدید شد. دانش‌آموختگانی که بتوانند کل بدهی خود را یکجا پرداخت کنند، به طور ۱۰۰ درصد از بخشش صندوق رفاه دانشجویان برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، در فراخوان فوق امکانی ایجاد شده است که در خصوص ۱۶۰ میلیارد تومان معوقات این صندوق، دانشجویانی که معوقات آنها به‌روز نیست و مثلاً ۱۰ یا ۲۰ قسط عقب هستند، اگر بدهی خود را پرداخت کنند، از بخشودگی ۵۰ درصدی جرایم این بدهی برخوردار خواهند شد.