چطور وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی بانک مسکن را بگیریم؟

بانک مسکن به منظور انجام رسالت اجتماعی خود و همچنین افزایش اشتغال در کشور، تحت شرایطی به افراد واجد شرایط وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی خوداشتغالی را می‌پردازد. به این وام تنها 4 درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، وام خوداشتغالی بانک مسکن به افرادی پرداخت می‌شود که معرفی نامه خود را از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثاگران یا کمیته امداد دریافت کرده باشند و به یکی از شعب بانک مسکن ارائه دهند. در صورتی که فردی خواهان این وام باشد، سقف تسهیلات برای وی 100 میلیون تومان خواهد بود. اما اگر کارفرمای واجد شرایطی این وام را از بانک مسکن درخواست کند، تسهیلات مذکور برای او حداکثر تا 200 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که شرایط یاد شده را داشته و مایل به دریافت این تسهیلات هستند، باید در یکی از شعب بانک مسکن سپرده قرض الحسنه داشته باشند و مانده حساب آن‌ها هم در حساب مذکور دستکم به 100 هزار تومان برسد.

ضمانت اصلی برای پرداخت این تسهیلات، ضامن رسمی و سند ملکی است. به این صورت که برای تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان، داشتن دو ضامن معتبر کافی بوده، اما برای مبالغ بیشتر باید سند ملکی به شعبه بانک ارائه شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم 84 ماه ذکر شده است.

اقساط وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی خوداشتغالی

براساس اعلام بانک مسکن، متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. در صورتی که اقساط در موعد مشخص شده پرداخت نشوند، نرخ وجه التزام آن‌ها 12 درصد خواهد بود.

در صورتی که بانک به فردی وام 100 میلیون تومانی را با مدت زمان بازپرداخت 84 ماهه اعطا کند، مبلغ هر قسط برای وی یک میلیون و 298 هزار و 701 تومان خواهد بود.