کمک مالی بانک جهانی به اردن برای نوسازی بخش حمل و نقل

مدیر منطقه ای بانک جهانی در دیدار با وزیر حمل و نقل اردن، از کمک مالی این بانک به اردن برای نوسازی بخش حمل و نقل خود خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ساروج جها»، مدیر منطقه ای بانک جهانی از کمک مالی این بانک به بخش حمل و نقل اردن برای نوسازی آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، مدیر منطقه ای بانک جهانی امروز یکشنبه با «وجیه عزایزه»، وزیر حمل و نقل اردن دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی وضعیت حمل و نقل در اردن و راه های حمایت از طرح های توسعه آن پرداختند.

مدیر منطقه ای بانک جهانی و وزیر حمل و نقل اردن همچنین تاکید کردند که برنامه حمایت بانک جهانی باید شامل طرح های توسعه و توانمندسازی کارکنان بخش حمل و نقل اردن شود.

عزایزه ضمن اشاره به اینکه وزارت حمل و نقل اردن بر سر نوسازی استراتژی بخش حمل و نقل در همه اشکال آن کار می کند، تاکید کرد که این استراتژی در صدر اولویت های وزارت حمل و نقل با مشارکت بخش خصوصی قرار دارد.

از طرفی دیگر مدیر منطقه ای بانک جهانی گفت که این بانک با ارائه کمک مالی با هدف نوسازی بخش حمل و نقل اردن و تبدیل آن به قطب منطقه ای تجارت و ترانزیت از طریق استراتژی ای که از راه های زمینی، دریایی و هوایی استفاده می کند، از اردن حمایت می کند.

هفته گذشته نیز، بانک جهانی از پرداخت حدود 123 میلیون دلار به منظور حمایت از اقتصاد اردن برای کمک به تسریع در بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی خبر داد.

گفتنی است بانک جهانی در ژوئن گذشته برنامه ای را برای تشویق سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در اردن، به منظور دستیابی به بهبودی همه جانبه از ویروس کرونا، تصویب کرد.