۱۵ محکوم به قصاص در استان گلستان بخشیده شدند

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رضایت ۱۵ فقره قصاص از ابتدای امسال در استان کار بزرگی است که جز با تلاش اعضای شورا میسر نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با تاکید بر این که نهادینه کردن صلح و سازش و الفت در جامعه کار بزرگ و ارزشمندی است، اظهار داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف حتی در شعب رایی هم برای صدور رای عجله‌ای نداشته باشند و سازش و الفت بین طرفین دعوا به ویزه دعاوی خانوادگی را اولویت کار خود بدانند.

وی با اشاره به این که 46 درصد اعضای شورای حل اختلاف استان را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: این فرصت غنیمت بزرگی است زیرا تجربه و آمار نشان داده، حضور بانوان در سازش پرونده‌ها اثرگذارتر است.

رئیس کل دادگستری گلستان، شورای حل اختلاف را یاور و کمک دستگاه قضایی خواند و گفت: با  تاکید رئیس قوه قضاییه، همه پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارد پیش از رسیدگی به شعب صلحی مستقر در دادگستری‌ها و دادسراها  ارسال می‌شود.

وی افزود: در گلستان بیش از 40 درصد این پرونده‌های ارجاعی به شعب صلحی، به سازش طرفین  ختم شده که جای خوشحالی است.

هاشمیان خطاب به شوراهای حل اختلاف بیان داشت: گلستان، نگارستان اقوام و مذاهب مختلف است و تا می‌توانید از این فرصت در کنار دعوت از بزرگان و ریش سفیدان برای سازش و حل و فصل اختلافات استفاده کنید.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش اعضای شورای حل اختلاف سازش پرونده‌ها به دست‌کم 70 درصد افزایش یابد.