۱۶۰۰ آپارتمان از طرح اقدام ملی را بانک مسکن می‌سازد

تهران- ایرنا- عملیات ساخت ۵ پروژه از مجموع پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در فاز جدید برعهده بانک مسکن و شرکت سرمایه گذاری مسکن قرار داده شده است که بر این اساس ۱۶۰۰ واحد مسکونی از سوی این شرکت احداث و به بازار مسکن عرضه شود.

روابط عمومی بانک مسکن جزییات تازه ترین پروژه‌های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی مسکن که مربوط به بانک مسکن می‌شود را منتشر کرد.

بر این اساس عملیات ساخت ۵ پروژه از مجموع پروژه‌های تعریف شده برای ساخت در قالب این طرح ملی را در فاز جدید برعهده بانک مسکن و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن قرار داده شده است.

این ۵ پروژه هم اکنون در مرحله کلنگ زنی و شروع عملیات ساخت قرار دارند؛ قرار است در قالب این پروژه‌ها نزدیک به ۱۶۰۰ واحد مسکونی از سوی شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن احداث و به بازار مسکن عرضه شود.

شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یک نهاد توسعه گر با سوابق موفق در زمینه احداث واحدهای مسکونی یکی از مهمترین بازوهای اجرایی دولت در اجرای طرح اقدام ملی ساخت مسکن در کشور است.

پیش از این در هفته دولت با فرمان رئیس جمهوری عملیات ساخت ۲۵۱ پروژه برای ساخت بیش از۱۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد.

از  این تعداد ۱۱ پروژه در شهر تهران برای احداث بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تعریف شده است.

مجموعا ۵ ارگان و نهاد مرتبط با موضوع مسکن فعالیت خود را در برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی آغاز کرده‌اند.

سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره)، پنج نهاد و ارگانی هستند که در جدیدترین فاز اجرای عملیات ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی ساخت مسکن مشارکت دارند.

هر کدام از این سازمان‌ها و ارگان‌ها سهمی مشخص در ساخت پروژه‌های مربوط به این طرح دارند.

عملیات اجرایی مجموعا ۱۵۱ پروژه از طرح اقدام ملی ساخت مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده است؛ قرار است مجموعا حدود ۲۹ هزار واحد مسکونی با مدیریت و حمایت این سازمان احداث شود؛ از این تعداد عملیات آماده‌سازی زمین برای احداث ۸ پروژه به منظور ساخت ۲۵ هزار و ۴۱۵ واحد مسکونی آغاز شده است؛ همچنین ۱۸ پروژه از پروژه‌های محول شده به سازمان ملی به مرحله شروع عملیات آماده سازی زمین رسیده است که در این مرحله نیز ۱۹ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی احداث خواهد شد.

دولت قرار نیست در طرح اقدام ملی مسکن، خانه سازی کند بلکه حمایت‌های مالی، اعتباری و همچنین اختصاص زمین با قیمت مناسب در حوزه مسوولیت دستگاه های دولتی و سیستم بانکی است.

سهم شرکت عمران شهرهای جدید بنا براعلام وزارت راه و شهرسازی ۳۲ پروژه به منظور احداث حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده است؛ این در حالی است که سهم شرکت بازآفرینی شهری به عنوان متولی نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری در این مرحله ۱۳ پروژه معادل ۷ هزار و ۱۸۴ واحد مسکونی تعریف شده است؛بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مرحله از اجرای طرح اقدام ملی ساخت مسکن عهده دار مسوولیت اجرای ۲۴ پروژه و ساخت حدود ۲۵۰۰ واحد مسکونی در قالب آن است.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی این پروژه‌ها شامل پروژه‌هایی می شوند که در مرحله کلنگ زنی، ساخت واحد مسکونی، شروع و پایان عملیات آماده سازی زمین قرار دارند.