درویشیان: امنیت سامانه گزارشگران فساد تضمین شده/ حمایت مادی و معنوی سازمان بازرسی از گزارشگران فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این اطمینان را می‌دهیم که امنیت سامانه گزارشگران فساد بالا و قابل قبول است.

 

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی تسنیم درباره تضمین امنیت گزارشگران و امنیت سامانه گزارشگران فساد، اظهار کرد: بر اساس گزارش واحدهای فنی سازمان بازرسی، سامانه گزارشگران فساد از امنیت بالایی برخوردار است؛ تا حالا مشکلی در سامانه ثبت شکایت نداشتیم و اطمینان می‌دهیم سامانه از امنیت بالایی برخوردار بوده و امنیت آن مراقبت می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر نیاز به اقدام دیگری برای افزایش سطح امنیت سامانه لازم باشد، آن را انجام خواهیم داد اما این اطمینان را می‌دهم که امنیت آن در حال حاضر بالا و قابل قبول است.

درویشیان ادامه داد: همچنین گزارشگران فساد بدانند که اسناد، اسامی و هویت آنان در سامانه گزارشگران فساد محرمانه باقی می‌ماند و جای نگرانی برای آنها نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: گزارش‌های مردمی که در سامانه ثبت می‌شوند، اگر مستند و در صلاحیت سازمان بازرسی برای رسیدگی باشد، حتماً پیگیری خواهد شد البته ممکن است زمان رسیدگی حسب اولویت‌بندی سازمان نسبت به موضوعات متفاوت باشد.

وی افزود: ممکن است موضوعی در اولویت کاری سازمان باشد؛ مانند حمایت از تولید یا مسکن که در اولویت‌های نخست سازمان بازرسی قرار دارند که رسیدگی به گزارش‌های دریافتی در این حوزه‌ها با سرعت بیشتری نسبت به اولویت‌های چهارم و پنجم انجام خواهد شد.

درویشیان همچنین گفت: گزارشگران فساد این انتظار را نباید داشته باشد که به محض ارسال گزارش، همان چند روز اول به گزارش آنها رسیدگی شود؛ به هر حال ما عِده و عُده محدود داریم و نمی‌توانیم به همه موضوعات در آنِ واحد رسیدگی کنیم اما این اطمینان را می‌دهم که اگر گزارش دریافتی مستند و مربوط به وظایف سازمان بازرسی باشد، حتماً رسیدگی می‌شود در غیر این صورت گزارش‌ها بایگانی خواهند شد.

وی تأکید کرد: حمایت‌های معنوی سازمان بازرسی کل کشور از گزارشگران فساد به این نحو است اگر برای کسی بابت گزارشی که ارسال کرده مشکلی از ناحیه دستگاهی که در آن شاغل است ایجاد شود، ما این مشکلات را رفع و برای این مهم از تمام ظرفیت‌های قانون چه در قانون سلامت نظام اداری و چه در مقررات دیگر استفاده خواهیم کرد و اگر محرز شود که دستگاهی نسبت به گزارش‌دهنده برخورد نامناسب کرده، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

درویشیان متذکر شد: سازمان بازرسی کل کشور، گزارش‌های اثرگذار مستند که به نتیجه برسد را حمایت مادی می‌کند و برای تحقق آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.