روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد

قیمت طلا پس از ریزش شدید روز گذشته به دلیل ابهاماتی که نسبت به بسته محرک مالی ارایه شده از سوی دولت آمریکا وجود داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۶۵۶ دلار و ۳۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با امیدواری به اعلام تدابیر محرک مالی از سوی بانکهای مرکزی جهانی حدود دو درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۶۵۶ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۵ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۶۶۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود. کاخ سفید و کنگره روز سهشنبه درباره اقداماتی برای تقویت اقتصاد آمریکا و مردم در برابر تاثیرات اپیدمی کرونا مذاکره کردند اما توافق فوری حاصل نشد.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: ریسک پذیری ضعیف شده و بازار از تاخیر ترامپ برای اعلام بسته محرک مالی که روز سهشنبه قول آن را داده بود، مایوس شده است. افت بازده اوراق خزانه و ارزش دلار آمریکا از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بازارهای سهام آسیا و وال استریت با افزایش بدبینی نسبت به بسته محرک مالی دولت آمریکا سقوط کردند و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روند نزولی خود را ازسرگرفت. دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه با ادامه نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا در برابر رقیبان بزرگ خود کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین تا روز سهشنبه به ۸۰ هزار و ۷۷۸ نفر افزایش یافت در حالی که بیش از ۱۱۶ هزار نفر در سطح جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

در این بین، بانکهای مرکزی جهان اقدامات برای مبارزه با تبعات اقتصادی اپیدمی کرونا را افزایش دادهاند. پس از اقدام هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا در کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره، بازارها منتظر کاهش مجدد نرخ‌های بهره در نشست ۱۸ مارس این بانک مرکزی هستند. کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا هم در کنفرانس ویدیویی با رهبران اتحادیه اروپا شرکت کرده و به بحث درباره اقدامات لازم برای مقابله با اثرات کرونا خواهد پرداخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۴۰۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، ۱۷ دلار و هشت سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۸۷۵ دلار و ۳۷ سنت ایستاد.