ضرر 90 میلیارد دلاری انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا

موسسه ملی تحقیقات اجتماعی و اقتصادی انگلیس هشدار داد طرح نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا 90 میلیارد دلار برای این کشور ضرر به بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، موسسه ملی تحقیقات اجتماعی و اقتصادی انگلیس گزارش داد که طرح پیشنهادی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، برای خروج از اتحادیه اروپا ضرری 90 میلیارد دلاری را روی دست اقتصاد این کشور می گذارد.

در گزارش این موسسه آمده است اگر طرح جانسون برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا پذیرفته شود، تا پایان سال 2020 شاهد کوچکتر شدن 4 درصدی اقتصادی انگلیس خواهیم بود که معادل 1400 دلار به ازای هر شهروند این کشور است.

موسسه ملی تحقیقات اجتماعی و اقتصادی انگلیس که به تعبیر روزنامه گاردین یکی از مهمترین اتاق‌های فکر در این کشور است، معتقد است طرح جانسون برای اقتصاد انگلیس بدتر از طرح ترزا می، نخست وزیر قبلی این کشور، است و اجرای طرح‌های می می توانست ضرر کمتری به اقتصاد انگلیس برساند.

به ادعای این موسسه اجرای طرح ترزا می، اقتصادی انگلیس را 3 درصد کوچکتر می‌کرد.

این اندیشکده همچنین تأکید کرده که تمام گزینه‌ها برای توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تأثیر منفی بیشتری بر اقتصاد این کشور نسبت به ادامه حضور در اتحادیه اروپا خواهد داشت.