اموال به ناحق تحصیل شده دلالان زمین و مسکن باز پس گیری می‌شود

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از ردیابی و بازپس گیری اموال به ناحق تحصیل شده دلالان زمین و مسکن خبر داد.

 

خبرگزاری میزان – محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از ردیابی و بازپس گیری اموال به ناحق تحصیل شده دلالان زمین و مسکن خبر داد و گفت: یکی از گام‌های مهم طرح برخورد با دلالان زمین و مسکن، شناسایی و بازپس گیری اموال به ناحق تحصیل شده سودجویان و دلالان زمین و مسکن که مرتکب اعمال خلاف قانون شده‌اند، است.

وی از برگزاری دو کمیته فنی جهت بررسی دقیق زوایای اجرای این طرح خبر داد و گفت: با حضور تعدادی از مسئولان مرتبط، کارشناسان، صاحب نظران، حقوقدانان و افرادی از اتحادیه و صنف مشاورین املاک، دو کمیته فنی تشکیل و نظرات و پیشنهادات جمع بندی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: مقرر است سامانه‌ای طراحی شود تا اطلاعات لازم در آن بارگذاری و قیمت‌های پیشنهادی که بر اساس نظر کارشناسان تعیین شده در سامانه درج شود.

 

وی بر پلمب بنگاه‌های املاک غیر مجاز تأکید و اظهار کرد: اتحادیه املاک باید هرچه سریعتر به اعلام لیست بنگاه‌های املاک مجاز و فراخوان برای اخذ مجوز املاک غیر مجاز، پس از احراز صلاحیت عمومی آن‌ها اقدام کند و بعد از آن در صورت عدم اخذ مجوز، نسبت به پلمب بنگاه ها‌ی غیر مجاز اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تصریح کرد: اصل برخورد با بنگاه املاک غیر مجاز، وظیفه صنف و اتحادیه است، اما به لحاظ عدم برخورد، و عدم نظارت صحیح، دستگاه قضایی از حیث احیای حقوق عامه ورود می‌کند.