تداوم روند صعودی بورس با رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۴ هزار و ۲۸۸ واحد افزایش به ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۳۷۶ واحد رشد به ۴۶۳ هزار و ۸۱۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۰۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۶ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۸۵ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی فلزی (میدکو) با ۷۹۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۷۳۰ واحد و بین المللی توسعه معادن غدیر (وکغدیر) با ۷۰۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۶۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۳ واحد و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۴۹۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز بانک ملت (وبملت)، شرکت سرمایه‌گذاری شاهد (ثشاهد)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، زامیاد (خزامیا) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۵۶ واحد افزایش داشت و به ۲۹ هزار و ۴۹۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۹۷۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۳۹ هزار و ۸۴۶ نوبت بود.

ایران خودرو دیزل (خاور)، بانک دی (دی)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنعتی مینو (غصینو) و تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنایع فروآلیاژ ایرانیان (فروژ)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و بیمه کوور (کوثر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.