رئیس دادگستری گیلان: برداشت بی‌رویه شن و ماسه به بهانه توسعه عمرانی پیگرد قانونی می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به لزوم جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه گفت: دادستان‌های استان را موظف کردیم اقدامات لازم جهت جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه انجام دهند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست هم‌اندیشی با امامان جمعه استان گیلان با اشاره به برداشت بی‌رویه شن و ماسه در بعضی نقاط استان اظهار داشت: این برداشت‌ها سبب بروز خسارت‌هایی شده لذا تمامی دادستان‌های استان را موظف کردیم تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه انجام دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به انتقادات عده‌ای مبنی بر اینکه جلوگیری از برداشت شن و ماسه در توسعه و عمران اختلال ایجاد می‌کند و عقب‌ماندگی را در پی خواهد داشت بیان کرد: در سیل اخیر به‌جهت برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه و تغییر بستر رودخانه در طول سال بیش از 400 میلیارد تومان خسارت به پل‌های گیلان در بعضی مناطق وارد شد.

خلیلی خاطرنشان کرد: امامان جمعه و روحانیون همواره مشکلات و دغدغه‌های مردم را به گوش مسئولان استان و دستگاه قضا می‌رسانند و لازم است که در کنار ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی مردم را از میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی، آبادانی و همچنین دستاوردهای نظام مطلع کنند.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به تاثیرگذاری امامان جمعه در تبلیغ مسائل مختلف دینی، اجتماعی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مردم به امامان جمعه اعتماد دارند از طرفی امامان جمعه با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر هستند.

‌رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به وظایف امامان جمعه در سطح استان اظهار داشت: ریاست شورای فرهنگی، امور مساجد و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف امامان جمعه در سطح استان است که در کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز موثر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی عادلی با انتقاد از کمبود بودجه‌ فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف مذکور امامان جمعه در سطح استان اما متاسفانه از بودجه‌های فرهنگی لازم برخوردار نیستند و در این زمینه نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند.

به گزارش تسنیم، توجه به مقوله عفاف و حجاب، حفظ منابع طبیعی، مقابله با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز، مدیریت زباله، تخصیص عادلانه بودجه فرهنگی و همچنین چاره‌اندیشی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ارتباط بیشتر و دسترسی راحت‌تر مردم به مسئولان از جمله مطالبات هریک از امامان جمعه بوده که در نشست امروز به آن اشاره کردند.