زنگ خطر ساخت‌وساز در پارک ملی گلستان

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان، دادستان گالیکش را مأمور بررسی موضوع ساخت‌وساز کنار پارک ملی گلستان کرد.

 

هادی هاشمیان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان، گفت: ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌ کره در یونسکو ثبت شده، پذیرفته نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین‌های این شهرک ویلایی ۳۷ هزار مترمربعی در محدوده پارک ملی گلستان است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: به دادستان گالیکش مأموریت ویژه داده‌ایم تا با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی، امور آب و بنیاد مسکن، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند را مشخص کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان ادامه داد: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق زمین‌های این شهرک به بافت روستای تنگراه و ساخت‌وسازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

وی در ادامه جلسه به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست، به‌جای اینکه منتظر بمانند متخلفان بسازند و سپس در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه کنند، جلوی تخلف را بگیرند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست.

میرمحمد غراوی، معاون عمرانی استاندار گلستان نیز در جلسه امروز گفت: واریز هرگونه پول در روستاها فقط باید به حساب دهیاری‌ها باشد و اگر دهیار یا عضو شورای روستا برای صدور مجوزهای ساخت‌وساز در روستاها، شماره حساب شخصی به مردم ارائه کنند متخلف است و در صورت مشاهده این تخلفات، عضویت فرد در شورا از سلب می‌کنیم.