سند ۲۰۸ هکتاری جنگل النگدره با تلاش دستگاه قضایی صادر شد

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: پس از یکسال تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی، اراضی جنگل النگدره گرگان به نام منابع طبیعی سند خورد.

هادی هاشمیان در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه اراضی جنگل النگدره گرگان به نام منابع طبیعی سند خورد، گفت: بررسی اراضی ملی برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از دو سال پیش به یکی از قضات توانمند استان سپرده شد که پس از یکسال تلاش و نظارت مستمر برای ۲۰۸ هکتار از اراضی جنگلی النگدره به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

وی افزود: زمین‌های جنگلی النگدره سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست‌اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.

هاشمیان ادامه داد: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده‌ایم زمین‌هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی گرفته‌اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد اقدام کند.

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی توسکستان و زیارت گرگان و اراضی ساحلی استان نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده است تا راه دست‌اندازی سودجویان به اراضی این مناطق نیز را برای همیشه مسدود کنیم.

هاشمیان افزود: در دو سال گذشته با پیگیری دادسرای گرگان و نظارت مستمر آن سند مالکیت ۹۰ هکتار از اراضی ملی حاشیه بلوار ناهارخوران و مناطق جنگلی حاشیه شهر گرگان به نام اداره منابع طبیعی صادر شد.

وی به هم استانی‌ها توصیه کرد: پیش از خرید زمین در حاشیه رودخانه‌ها، جنگل یا خارج از محدوده شهر از اداره منابع طبیعی و شرکت آب منطقه‌ای درباره مالکیت این اراضی ستعلام کنند.

رییس کل دادگستری استان گلستان افزود: در گرگان هم کسانی که قصد خرید و فروش ملک در باکرمحله بلوار صیادشیرازی دارند پیش از معامله از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استعلام بگیرند.