آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد به همت شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌های استان کرمان

خبرگزاری میزان- رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: با پیگیری و تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان درچهار ماهه نخست سال جاری، ۲۸۰ زندانی از زندان‌های این استان آزاد شدند.

مهدی تقی زاده در گفت وگو با میزان با اشاره به آزادی ۲۸۰ زندانی از زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر دوازده شورای حل اختلاف در سطح زندان های استان فعال است که با پیگیری موثر آنها و با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان ها زمینه آزادی این افراد فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد یک هزار و 107 فقره پرونده توسط مراجع قضایی استان و یا با درخواست شاکی پرونده برای صلح وسازش به شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان های استان ارجاع شده است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان ادامه داد: با تلاش اعضای شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان های استان بیش از یک هزار و 81 فقره پرونده مختومه و 797 فقره منجر به صلح و سازش شده است.

تقی زاده اظهار امید واری کرد که در روز های آتی با تلاش همکاران و توسعه فرهنگ صلح، سازش وگذشت بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کنیم.