ارائه آموزش‌های حقوقی به ۳ میلیون خانواده تا توقعات از رئیس جدید قوه قضائیه

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد از ارائه آموزش‌های حقوقی به ۳ میلیون خانواده تا توقعات از رئیس جدید قوه قضائیه

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشوراز برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های حقوقی به ۳ میلیون خانواده در سال ۹۸ خبر داد و گفت: از رئیس جدید قوه قضائیه توقعات زیادی وجود دارد.
از ارائه آموزش‌های حقوقی به ۳ میلیون خانواده تا توقعات از رئیس جدید قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با حضور در خبرگزاری فارس ضمن بازدید از تحریریه این خبرگزاری، با خبرنگاران به گفت و گو نشست.

براساس این گزارش، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور درباره فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان، تغییر و تحولات پیش روی قوه قضاییه و همچنین مسائلی همچون FATF و انتظارات از رئیس جدید قوه قضاییه اشاره کرد که در ادامه مهمترین سرفصل‌های صحبت‌های وی را در زیر می‌خوانید:

* در ۱۳ قشری که در بحث حقوق داریم تنها بسیج حقوقدانان تولید محتوا می‌کند.

* بسیج حقوقدانان یک قشر نو پا است و بعد از فتنه ۸۸ به ۱۰ سالگی خود می‌رسد.

* قوه مقننه و وزارت دادگستری در دولت هم با بسیج حقوقدانان کشور ارتباط دارند.

* حقوقدانی که انقلابی و جهادی باشد کم داریم اما بسیج حقوقدانان می‌تواند نقش مهمی در جامعه ایفا کند و تشکیل هیأت اندیشه ورز جزء گام‌های مهم این سازمان است.

* با پالرمو به شدت مخالفیم زیرا به نظرمان اروپایی‌ها حق‌شرط‌هایی که ایران در لایحه پالرمو مطرح کرده را قبول نمی‌کنند و این در حالی است که برخی افراد می‌گویند سریع پالرمو را تصویب کنید.

* غرب به شیوه استعمار نوین نسبت به استعمار کشورها کارهای قبلی خود را ادامه می‌دهد و این در حالی است که FATF و CFT بدتر از معاهده ترکمنچای هستند.

* صف گوشت با کد پستی را توهین می‌دانم، دولت اگر نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند از ظرفیت بسیج استفاده کند.

* یکی از جاهایی که مردم انتظار دارند و حضرت آقا هم گفتند که در حوزه عدالت رضایت ندارم، قوه قضاییه است و ضرورت تحول در قوه قضاییه بر کسی پوشیده نیست.

* اگر سیستم جدید قوه قضاییه به جوانان اعتماد کرد، ساختارهای قوه اصلاح می‌شود و باید بدانیم در عصر فساد ستیزی و عدالت‌خواهی، رویکرد جدید قوه قضاییه با بهره‌گیری از حقوقدانان جوان، مؤمن و انقلابی استفاده کند.

* مردم نباید از فساد اجتماعی و اقتصادی قاضی بترسند. در بحث گزینش قضات زحماتی کشیده شده ولی بچه‌های انقلابی رغبتی به ورود به دستگاه قضا ندارند.

* الگوی کامل پیشرفت که مقام معظم رهبری فرمودند بدون عدالت قابل اجرا نیست.

* رئیس جدید قوه قضاییه از بدنه مردم انقلابی استفاده کند.

* در سال ۹۸، ۳ میلیون خانواده نیازمند را درس حقوق می‌دهیم.

* در بعضی عرصه‌ها مانند فضای مجازی، بین‌المللی، کشتیرانی و اقتصادی آموزش خاص برای قضات و کارمندان دستگاه‌های حقوقی و قضایی برگزار کنند.

* ایجاد قرارگاه در سطح ملی برای دکترین جهت رصد تحریم‌ها، معاهدات و کنوانسیون‌ها که به حوزه سیاسی و قضایی وابسته نباشند.

قابل ذکر است که گفت‌وگوی تفصیلی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در روزهای آینده منتشر خواهد شد.