بارگذاری ۵٠٠ رای در سامانه رای صحیح دیوان عدالت اداری

خبرگزاری میزان- رییس دیوان عدالت اداری از تدوین و بارگذاری ۵۰۰ رای در سامانه رای صحیح (ساعد) خبر داد و گفت: این رای‌ها بر اساس موضوعاتی که کاربرد بیشتر و شکایات بیشتری داشته است تدوین شده است.

خبرگزاری میزان – نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل حقوقی و توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی با دیوان عدالت اداری امروز در سالن شهید سردار سلیمانی دیوان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در ابتدای این مراسم با اشاره به شعار سال جدید مبنی بر جهش تولید،  گفت: جهش تولید نسبت به رونق تولید که شعار سال گذشته بوده است یک دیدگاه تحولی دارد، در سال جهش تولید نباید به همان رویه‌های قدیمی اکتفا کنیم و یک گام بلند برای جهش تولید برداریم.

وی ادامه داد: روز گذشته در دیداری که با برخی از فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی عباس آباد داشتم تقاضایشان این بود که زیرساخت‌های دولتی باید فراهم شود. ما نیز در دستگاه قضایی و بخش خصوصی باید یک دیدگاه تحولی داشته باشیم و قدم‌های بلندتری برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری به خاطر سهولت در ارتباط با دیوان عدالت اداری درگاه الکترونیک را افتتاح کردیم، افزود: سامانه ساعد یعنی سامانه رای صحیح نیز راه اندازی شده است. در این سامانه تا به امروز ۵٠٠ رای تدوین و بارگذاری گردیده است. این آرای تدوین شده مربوط به موضوعاتی است که کاربردی‌تر بوده و در آن باره تعداد شکایات بیشتری داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه انتظار از دستگاه‌ها این است که ابتدا سازمان‌ها به افراد مراجعه کننده اطلاعات لازم را بدهند و سپس به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شوند، افزود: سامانه ساعد یک تحول بزرگ در دیوان عدالت اداری به وجود آورد. هرچقد بتوانیم حقوق شاکیان را بدون شکایت انجام دهیم تحول بزرگ ایجاد کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه سامانه ساعد باید تکمیل شود و این موضوع ضرورت دارد، افزود: سرعت رسیدگی به پرونده‌ها از ۲۵۹ روز در سال ۹۵ به ۱۴۳ در سال ۹۸ در شعبه‌های بدوی رسیده است. در شعب تجدید نظر حتی این زمان کوتاهتر است. ما باید زمان رسیدگی‌ها را از این نیز کوتاه‌تر کنیم.