بانک‌ها برای دریافت مطالبات تسهیلات‌ تمام املاک ضامن را تملک می‌کنند

عضو مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بانک‌ها برای دریافت مطالبات تسهیلات، متاسفانه بدهکار را نمی‌شناسند و تمام املاک ضامن را تملک می‌کنند.
به گزارش فرتاک نیوز،

عزت الله یوسفیان ملا عصر امروز در نشست صنعتگران آمل با وزیر صنعت با بیان اینکه در رفع موانع تولید متاسفانه امروزه بانک‌ها خودشان نیز یک تاجر هستند و جلوی بسیاری از کارها را می‌گیرند، اظهار داشت: تلاش ما ضمانت اجرایی مصوبات در کارگروه تولید است.

وی افزود: در کشورمان مراجع نظارتی زیادی داریم اما عملا نظارت به نتیجه پایانی نمی‌رسد تا شکوایه ها را از این مراجع ها خارج کنیم.

یوسفیلان ملا با تاکید بر اینکه در این شرایط اقتصادی و مسئله تحریم نمی‌توان معجزه کرد اما این دولت تمام تلاش خود را انجام داده است، تصریح کرد: بانک‌ها برای دریافت مطالبات تسهیلات، متاسفانه بدهکار را نمی‌شناسند و تمام املاک ضامن را تملک می‌کنند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه تملک تمام املاک ضامن به نوعی یک محرومیت کامل است، گفت: در این شهرستان 47 هکتار زمین بلا استفاده وصل به شهرک صنعتی امامزاده عبدالله است که امیدواریم با پیگیری وزارت صمت به این شهرک متصل شود.

سید مجتبی رضوی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با بیان اینکه امسال با افزایش سه برابری نرخ ارز و تورم نسبت به گذشته روبرو هستیم و همه آنچه که به عنوان سرمایه در گردش واحدها مدنظر داشتیم هم‌اکنون باید سه برابر آن را در برنامه داشته باشیم، بیان کرد: با توجه اینکه واحدهای صنعتی عددهای بزرگی را به عنوان تسهیلات می‌گیرند و برای آن ضامنین زیادی دارند.

وی، بیشتر ضامن‌های واحدهای صنعتی را از بین همکاران صنعتگران عنوان و تصریح کرد: باید برخورد بانک‌ها با ضامن‌ها تغییر کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1398 به رونق تولید گفت: در سال رونق تولید با جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبر انقلاب باید مکانیزم‌های دیگری برای وصول در نظر گرفته شود.

رضوی افزود: حدود 11 است که رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌های گذشته به مسائل اقتصادی توجه ویژه داشته است؛ مهم‌ترین ملجأ تولید و صنعت ستاد تسهیل است که باید در سال رونق تولید مصوبات ستاد تسهیل با رویکرد ویژه و کارساز دنبال شود.