خرما در بورس قرار می‌گیرد

کرمان – ایرنا – رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: بورس تلاش کرده تا معاملات زیره و پسته را فعال کند و خرما نیز به زودی در بورس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، شاپور محمدی روز چهارشنبه در نشست تبیین مولفه های اقتصاد ایران در کرمان گفت: وزیر اقتصاد بر نقش استانها تاکید دارد و می گوید ایران فقط تهران نیست و باید این موضوع عملی شود که با سفرهای استانی این امر عملی شده است.
وی گفت: آمارها نشان می دهد که خوشبختانه با تمام حمایت و با شناسایی مودیان مالیاتی مالیات استان رشد داشته  و اموال تملیکی نیز نشان می دهد که عملکرد ها خوب است.
محمدی با اشاره به اینکه  اولین شرکت از بازار سرمایه کرمانی  است افزود: شرکت های خوبی در استان کرمان داریم که در بازار بورس عملکردشان خوب است.
وی تاکید کرد: وجود منابع در استان کرمان این نوید را به مردم می‌دهد که با هدایت این داشته ها می توان ایجاد اشتغال و کارهای خوبی را انجام داد.
رییس سازمان بورس کشور با  بیان اینکه باید این منابع را به شرکت‌های استان سوق دهیم افزود: با فراهم کردن فرصت های سرمایه گذاری برای مردم خوب استان کرمان می توان ایجاد اشتغال کرد.
محمدی با اشاره به بورس کالا نیز گفت: در استان کرمان کالاهایی ارزشمندی مانند خرما، زیره . پسته وجود دارد که خوشبختانه همگن هستند.
وی ادامه داد: حتی محصولات معدنی نیز می تواند در بورس قرار بگیرد و بورس با تمام توان و پتانسیل در اختیار استان هاست.

اجرای ۴ سرفصل در کرمان با حضور رییس بورس کشور توافق شد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در تیم نشست گفت: در سفر رییس بورس کشور به استان کرمان ۴ سرفصل قابل اجرا توافق شد.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: حجم منابع درآمدی استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است که این می‌تواند در حوزه تصمیمات در بخش های مختلف تاثیر گذار باشد.
وی  خاطرنشان کرد: یکی از تصمیمات مهم امروز در استان با حضور رئیس سازمان بورس کشور ایجاد صندوق پروژه برای پروژه های مهم استان بود.
پور ابراهیمی افزود: تصمیم دیگر نیز این بود که پروژه هایی مانند راه آهن بم و جیرفت از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند.
وی با بیان اینکه در استان هزار و ۶۰۰ بنگاه اقتصادی فعال وجود دارد افزود: از این بنگاه ها تعداد انگشت شماری در بازار سرمایه هستند لذا وظیفه همه ماست که بتوانیم این بنگاه ها را ساماندهی و حمایت کنیم تا در بازار سرمایه حضور داشته باشند.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تصمیمات امروز این بود که فضایی را در اقتصاد استان فراهم کنیم که بنگاه های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در بازار سرمایه حضور داشته باشند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تامین مالی پروژه های وابسته به شهرداری ها را یکی دیگر از توافقات امروز عنوان کرد و گفت: تامین مالی این پروژه ها می تواند از طریق بازار سرمایه انجام شود.
وی تاکید کرد: اگر این ۴ سرفصل را که امروز در استان توافق کردیم را پیش ببریم و اثرات مثبت آن را در فضای اقتصاد استان می‌بینیم.
مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان نیز در این نشست گفت: پنج میلیارد تن مواد معدنی در قالب ۴۲ نوع مواد معدنی در استان کرمان وجود دارد.
حمید شیخ اسدی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۰ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان اجرا شد و در هفت ماه سال ۹۸ نیز چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست.
وی گفت: صادرات از گمرک استان کرمان نیز ۱۸ درصد وزنی و ۴۸ درصد رشد داشته است.