پرداخت تسهیلات در نظام بانکی متوقف نشده است

معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پرداخت تسهیلات توسط نظام بانکی متوقف نشده و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش بازار، عباس حسینی در حاشیه همایش روز ملی بیمه درباره اینکه پرداخت تسهیلات در بانک‌ها متوقف شده است، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات در نظام بانکی متوقف نشده و بانک‌ها تامین مالی می‌شوند و دوباره تعهدات خود در این زمینه را انجام خواهند داد که تا پایان سال پرداخت تسهیلات بانکی ادامه خواهد یافت و نسبت به سال گذشته نیز افزایش خواهد داشت.

وی با بیان این‌که اخذ سپرده برای پرداخت تسهیلات را بانک مرکزی ممنوع اعلام کرده است، افزود: بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد تمام قوانین و سیاست‌های دولت را به جد اجرا می‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره عمکلرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن گفت: وزارت اقتصاد مخالف پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نیست و پیگیر تامین مالی بخش مسکن است. در حال حاضر بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی به تعهدات خود در بخش مسکن پایبند بوده و به اجرا رسانده‌است. این فرایند از ثبت نام و درخواست متقاضیان شروع می‌شود و متقاضیان باید پرداخت بهای خود را به واریز کنند و پس از آن در مرحله بعد این درخواست تسهیلات به شبکه بانکی اعلام شود و هر جایی که درخواست به شبکه بانکی اعلام شده بانک‌ها خدمات مرتبط را انجام دادند.

حسینی تاکید کرد: تسهیلات به بخش‌خای اقتصاد طبقه‌بندی شده است، اما برای مثال برخی از تسهیلات که در طبقه صنعت قرار گرفته و ثبت شده باید به طبقه تعاونی مسکن ارایه شود از این رو این طبقه بندی نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به همزمانی ارایه بودجه و برنامه هفتم توسعه اصلاح برخی از قوانین بیمه‌ای ضرورت دارد، ادامه داد: در تدوین بودجه و برنامه هفتم توسعه فرصتی برای اصلاح قوانین بیمه و ارایه خدمات بهتر به مردم ایجاد شده‌است و اصلاحات قوانین بیمه کارگروهی در دولت با نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل شده و با همراهی این دستگاه‌ها تلاش داریم مسیر خدمت به مردم را بهتر کنیم.