تثبیت نرخ ارز ۹ ماهه شد

تثبیت نرخ ارز که با روی کار آمدن عبدالناصر همتی تا حدود زیادی کنترل شده است وارد نهمین ماه خود شده است.
تثبیت نرخ ارز ۹ ماهه شد
به گزارش خبرنگار اخباربانک، تلاطم های موجود در بازار ارز و سکه قیمت دلار در مهر ماه سال گذشته را تا حدود ۱۹ هزار تومان نیز بالا برده بود.

در آن روزها نرخ دلار به طور روزانه و ساعتی افزایش پیدا می‌کرد و باعث افزایش لحظه ای قیمت کالاها در بازار و در نهایت برای مصرف کننده می شد.

با روی کار آمدن عبدالناصر همتی در مرداد ۹۷ قیمت دلار در محدود ۱۱ هزار تومان روند افزایشی روزانه داشت و این افزایش تا دوماه بعد نیز تداوم پیدا کرد.

همتی در مدت دو ماه و با پیاده کردن سیاست های خود در مدت کوتاهی و روند افزایشی نرخ دلار را قطع و در مواقعی منفی کرد.

قیمت دلار در ۹ ماه پیش و در مهر ماه ۹۷ به بیش از ۱۹ هزار تومان نیز رسید و پس از آن روند کاهشی به خود گرفت و اکنون کانال ۱۳ هزار تومان تقریبا ثابت شده است.

با مدیریت بانک مرکزی در ۹ ماه گذشته نوسانات قیمت دلار به کمترین حد خود رسیده که عمده دلیل نوسانات جزیی آن نیز تحولات سیاسی و رجز خوانی های رییس جمهور آمریکا بوده است.

در آذر ماه سال گذشته در مقطعی قیمت دلار به حدود ۹۸۰۰ تومان نیز رسید اما مجددا افزایش پیدا کرد.

در مدت ۹ ماه گذشته وجود اخبار سیاسی منفی باعث افزایش مقطعی قیمت دلار نیز شده که حداکثر آن حدود ۱۵ هزار تومان بود است.

این گونه می‌توان استنباط کرد که اگر اخبار منفی ناشی از توییت ها و مصاحبه های رئیس جمهور آمریکا نبود دلار روند ثابت در ۹ ماه گذشته را پیدا میکرد که این تثبیت نرخ دلار از مهم‌ترین دستاوردهای عبدالناصر همتی بوده است.

کاری بسیار بزرگ که باید آن را قدر دانسته و ثبات نسبی در بازار ارز را مدیون اعتماد نظام به مهره کاربلد و مدبری چون عبدااناصر همتی بدانیم.