اولیای دم سیرجانی پای چوبه دار قاتل پشیمان را بخشیدند

خبرگزاری میزان- رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم یک فقره پرونده قتل پس از سپری شدن ۳ سال با میانجیگری اعضای شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف سیرجان، مسئولین قضایی و معتمدین محلی همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) در این حوزه قضایی خبرداد.

مهدی تقی زاده در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد:در سال ۱۳۹۶ فردی بر سر اختلافات خانوادگی و درگیری خانوادگی به قتل رسید و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم به قصاص قاتل توسط مراجع قضایی صادر و جهت اجرای حکم قصاص پرونده به شعبه یک دادگاه کیفری شهرستان سیرجان ارجاع می‌شود.

وی گفت: پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف برای اخذ رضایت از اولیاء دم، پرونده به شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سیرجان ارجاع شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان عنوان کرد: سرانجام با تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف و متنفذین محلی و به حول و قوه الهی و به برکت دهه کرامت این پرونده با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان با صلح و سازش ختم به خیر شد و با اخذ رضایت از اولیاء دم و گذشت و ایثار خالصانه آن‌ها قاتل از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

این مقام قضایی در استان کرمان با اشاره به اینکه مهمترین فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش و اصلاح ذات البین است، خاطرنشان ساخت: اقدام انسان‌دوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی تقدیر دارد.