قطع رمزهای دوم ایستای ۱۲ بانک و موسسه‌اعتباری تا پایان هفته

بانک مرکزی اعلام کرد: در هفته جاری، رمزهای دوم ایستای ۱۲ بانک و موسسه اعتباری قطع شده و استفاده اجباری رمزهای دوم پویا در آنها آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی روز شنبه اعلام کرد: بر اساس اقدامات انجام‌شده در مورد قطع رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت بانکی) از روز هشتم بهمن‌ماه، رمز دوم ایستای شماری از بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفته جاری قطع می‌شود.

بر این اساس، رمز دوم ایستای بانک‌ کشاورزی در سیزدهم بهمن‌ماه، بانک‌های رفاه و سینا در چهاردهم بهمن‌ماه و بانک‌های مسکن، ملت، دی و قوامین در روز پانزدهم بهمن‌ماه قطع می شود.

همچنین در شانزدهم بهمن‌ماه رمز دوم فعلی کارت های بانک‌های سامان، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران، پست‌بانک و موسسه اعتباری ملل متوقف می‌شود.

قطع سرویس رمز دوم ایستا در سایر بانک‌ها نیز بزودی اعلام خواهد شد.

بر این اساس، مشتریان بانکی ظرف چند روز آینده نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» به‌ویژه از طریق روش دریافت پیامک با مراجعه به وب‌سایت بانک یا خودپرداز و یا شعبه اقدام لازم را انجام دهند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است همه رمزهای دوم ایستا غیر فعال شده و بر این اساس، رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا) اجباری در تراکنش های بدون حضور کارت بانکی، اجباری می شود.

کلاهبرداران اینترنتی می‌توانند با سوء استفاده از غفلت دارندگان کارت‌های بانکی، اطلاعات این کارت‌ها را (مانند تاریخ انقضا، کد اعتبارسنجی (CVV۲) و رمز دوم را از طریق درگاه‌های پرداخت یا سایت‌های جعلی به سرقت ببرند.

اجرای طرح استفاده اجباری از رمزهای دوم پویا تاکنون چندین بار به علت نبود زیرساخت ها به تعویق افتاده بود.