آمادگی شهرداری تهران و کمیته امداد برای همکار در اجرای مجازات جایگزین حبس

شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه قضا در به کارگیری ظرفیت و خدمات افراد مستعد و علاقمند به فعالیّت در حوزه‌های عام المنفعه ( به عنوان جایگزین حبس) اعلام کردند.

جلسه هم‌اندیشی با موضوع «بهره برداری از ظرفیت نهادهای اجتماعی در بکارگیری محکومین در حوزه‌های مشارکت اجتماعی به جای معرفی آنها به زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها » پیش از ظهر روز سه شنبه در ستاد حقوق بشر برگزار شد.

این نشست به دعوت ستاد حقوق بشر و با حضور آقایان اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، پیروز حناچی، شهردار تهران (به همراه دو تن از معاونین شهردار در امور خدمات شهری و اجتماعی)، علی باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، خسرو حکیمی، معاون قضائی دبیر ستاد حقوق بشر و سید مجید تفرشی، معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر، برگزار شد.

شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره)، به عنوان دو نهاد پذیرنده مهم کشور، ضمن استقبال و حمایت از اصول و اهداف مترقیّانه و حقوق بشری مقرر در آیین‌نامه اجرائی ماده 79 قانون مجازات اسلامی، خصوصاً نقش تعریف شده برای دستگاه‌های اجرائی و مؤسسات عمومی (به عنوان نهادهای پذیرنده) در صیانت از کرامت انسان، آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه قضا در به کارگیری ظرفیت و خدمات افراد مستعد و علاقمند به فعالیّت در حوزه‌های عام المنفعه ( به عنوان جایگزین حبس) اعلام کردند.

در نشست فوق، حاضرین ضمن اتفّاق نظر درباره نگاه ارزشمند و اسلامی قانونگذار به گزینه مجازات‌های جایگزین حبس در اصلاح محکومین، خواستار تشکیل کارگروهی مرکب از متخصصین امر با هدف تسریع در اجرای آیین نامه فوق در اسرع وقت شدند.