زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با توجه به میزان سود مصوب مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر واریز سود به حساب مشمولین سهام عدالت انجام می‌شود.

به گزارش  تسنیم، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست توسط افراد غیرمسئول و غیرمطلع و بازنشر آن در خصوص زمان و میزان واریز سود سهام عدالت به اطلاع کلیه مشمولین سهام عدالت و اصحاب رسانه می رساند طرح ملی توزیع سهام عدالت در راستای تحقق عدالت اجتماعی و در مسیر حرکت به سمت اجرای فرآیند توسعه سالم اقتصادی، تقویت واگذاری ها به منظور ارتقای سطح زندگی مردم، گسترش مالکیت خصوصی و توانمند سازی بخش خصوصی واقعی است.

بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی مکلف است تا زمان آزاد سازی سهام عدالت، سود آن را از شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و به آن دسته از مشمولینی که تاکنون با مراجعه به سامانه سهام عدالت نسبت به ثبت شماره شبای بانکی اقدام نموده اند واریز نماید.

در همین راستا با عنایت به پایان فصل برگزاری مجامع شرکتهای مزبور در پایان تیرماه سالجاری و مطابق ماده (240) قانون تجارت، شرکتهای سرمایه پذیر هشت ماه مهلت دارند نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدام نمایند.

با عنایت به موضوع بالا، این سازمان درنظر دارد با توجه به میزان سود مصوب مربوط به عملکرد سال 1397 شرکتها، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر بر مبنای میزان سود دریافت شده، نسبت به تخصیص و واریز سود به مشمولین سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه تا پایان سالجاری اقدام نماید.