افزایش ۲ برابری قیمت بیت‌کوین طی ۲ سال

بیت کوین در مقایسه با سایر انواع سرمایه ها عملکردی استثنائی داشته است. در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت کوین حدود ۳۷۰۰ دلار بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۹، این ارز مجازی ۷۳۰۰ دلار معامله می‌شود، یعنی۹۷.۳ درصد افزایش طی ۲ سال.

سال ۲۰۱۹ سالی پر فراز و نشیب برای بیت کوین بود ولی علی رغم این نوسانات، قیمت این ارز مجازی طی ۱۲ ماه گذشته ۹۵ درصد نسبت به همین زمان در سال قبل افزایش یافته است.

در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت کوین حدود ۳۷۰۰ دلار بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۹، این ارز مجازی ۷۳۰۰ دلار معامله می‌شود، یعنی۹۷.۳ درصد افزایش. بیت کوین در مقایسه با سایر انواع سرمایه ها عملکردی استثنائی داشته است. برای مثال، شاخص سهام داد جونز تنها ۲۷.۳۷ درصد رشد کرده است.

با آغاز سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین رو به کاهش گذاشت و به پایین ترین حد ۳۴۰۰ دلار در هشتم فوریه رسید ولی از آن زمان به بعد شروع به افزایش کرد و در دوازدهم جولای ۲۰۱۹ به اوج ۱۲۹۵۵ دلار رسید. از آن زمان بازار بیت کوین با نوسانات شدیدی مواجه بوده است.

از اوج قیمت ماه جولای ،بیت کوین ناگهان طی فقط ۵ روز از ۱۳ هزار دلار به ۹۴۸۱ دلار رسید ولی در ششم اوت قیمت آن دوباره افزایش یافت و ۱۲۲۴۰ ثبت شد.

قیمت بیت کوین در سپتامبر، اکتبر و نوامبر با الگوهای مشابهی نوسان داشت ولی هیچ گاه به اوج قیمت جولای بازنگشت. دلایل بسیاری برای نوسانات سال ۲۰۱۹ وجود دارد. ولی علیرغم این سال متلاطم، تحلیلگران نسبت به آینده بیت کوین در ۲۰۲۰ خوش‌بین هستند.

مقامات اجرایی بازار ارز مجازی کره جنوبی با توجه به بهبود قوانین مربوط به بیت کوین و افزایش تمایل سرمایه گذاران به ارز مجازی، آینده ای روشن را در ۲۰۲۰ برای آن می بیند. مقامات ژاپن هم موافقند۲۰۲۰ سالی طلایی خواهد بود.