صدور حکم برای برخی از ۱۱ بدهکار بانکی

سخنگوی دستگاه قضا: پرونده یازده بدهکار بانکی در حال رسیدگی است که برای برخی احکام قضایی صادر شده است.

صدور حکم برای برخی از ۱۱ بدهکار بانکیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده ۱۱ بدهکار بانکی که در مناظره‌های انتخاباتی به آن‌ها اشاره شد، افزود: روز گذشته در باره این ۱۱ بدهکار بانکی مصاحبه‌ای داشتم که فرآیند رسیدگی به پرونده آن‌ها تشریح شده است.
وی گفت: درباره برخی از این افراد رسیدگی‌های قضایی منتهی به صدور حکم شده و برخی دیگر نیز در فرایند پیگیری‌های قضایی قرار دارند.
آقای اسماعیلی تصریح کرد: با پیگیری‌های دستگاه قضا در یک پرونده سه هزار میلیارد تومان و در پرونده‌ای دیگر چهار هزار میلیارد تومان وصول شده و قریب ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی در فرآیند رسیدگی‌های قضایی وصول شده است.
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در برخی پرونده‌ها اشاره شده که تعاملاتی از سوی بانک‌ها نبوده، اما این جا لازم است بگویم در بسیاری از موارد رسیدگی‌ها تعاملات خوبی بین دستگاه قضا و بانک‌ها وجود دارد و بخشی از پرونده‌ها پیش از ورود به دستگاه قضا در همان بانک‌ها رسیدگی و وصول مطالبات بانکی انجام شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده تخلفات در شهرداری سابق گفت: پرونده عیسی شریفی رسیدگی شده، حکم صادر شده و حکم نیز در دیوان عالی کشور تایید شده است و بنده نمی‌دانم چرا برخی می‌خواهند وانمود کنند که پرونده رسیدگی نشده است.